Η κυβέρνηση διόρισε τον Χρ. Παπαδημητρίου ως αναπληρωτή πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Είναι νομικός και… συγγραφέας αστυνομικών βιβλίων μυστηρίου
«Μην τρομάξετε. Είναι ένα βιβλίο που αξίζει τον κόπο να διαβάσετε. Ο Χρήστος Παπαδημητρίου είναι φίλος και συνεργάτης μου. Από την πρώτη στιγμή που τον γνώρισα κατάλαβα ότι είναι άνθρωπος με ιδιαίτερες ευαισθησίες». Στις 3 Μαΐου 2019 η Ντόρα Μπακογιάννη προλόγιζε για περίπου ένα πεντάλεπτο σε εκδήλωση στον Ιανό το αστυνομικό μυθιστόρημα «Αντίστροφη μέτρηση» του Παπαδημητρίου.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Λίγο αργότερα ο συγγραφέας απαντούσε στα κολακευτικά λόγια «ως φίλος και συνεργάτης»: «Η Ντόρα Μπακογιάννη είναι η πολιτικός που λάτρευα από μικρός». Λίγες εβδομάδες αργότερα, τον Ιούνιο του 2019, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έφτιαχνε την πρώτη κυβέρνησή του. Σήμερα ο Χρήστος Παπαδημητρίου είναι ο διορισμένος, από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, αναπληρωτής πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Πριν από λίγες μέρες προκάλεσε αίσθηση η παραίτηση του προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Αθανάσιου Μπίνη. Αρκετοί έσπευσαν να συνδέσουν το γεγονός με τα Τέμπη. Ομως, με διαρροή του το υπουργείο Μεταφορών διευκρίνισε: «Για όσους βιάζονται να το συνδέσουν με την τραγωδία των Τεμπών, επικεφαλής αυτής της διερεύνησης είναι, εκ του νόμου, ο αναπληρωτής πρόεδρος του φορέα, με ειδίκευση στα σιδηροδρομικά ζητήματα». Ο Χρήστος Παπαδημητρίου, δηλαδή. Το υπουργείο πρόσθετε ακόμα στις 28 Μαρτίου: «Ο αναπληρωτής πρόεδρος (σ.σ.: Παπαδημητρίου) εκπροσωπεί τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του σιδηροδρομικού τομέα».
Η συγκρότηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο, μία μέρα μετά το πόρισμα-κόλαφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων αναφορικά με την ανυπαρξία σχεδίων ασφαλείας. Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της 18ης Σεπτεμβρίου 2023, ένα από τα πέντε μέλη του Δ.Σ. του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) ήταν ο Παπαδημητρίου, ως αναπληρωτής πρόεδρος. Τα μέλη της επιτροπής ορίζονται, σύμφωνα με τον νόμο, από την κυβέρνηση και η θητεία τους είναι πενταετής. Τα άλλα τέσσερα μέλη είχαν υψηλή εξειδίκευση στο πεδίο (μηχανικοί αεροσκαφών, μηχανολόγοι, ιπτάμενοι Πολιτικής Αεροπορίας κ.ά.).
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου του Θεοδώρου, όμως, είναι ένας απλός δικηγόρος. Είναι ο πιο ειδικός στην Ελλάδα για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων; Ετσι μας λέει ουσιαστικά η κυβέρνηση. Ως εμπειρία του για να τοποθετηθεί στον Οργανισμό που διερευνά σιδηροδρομικά ατυχήματα θεωρήθηκε ότι αρκούσε η θητεία του ως απλού νομικού συμβούλου στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Σύμφωνα με νεότερη απόφαση, του Δεκεμβρίου 2023, για τον αναπληρωτή πρόεδρο προβλέπονται ίδιες αποδοχές με αυτές του προέδρου, στα 4.631 ευρώ.
Στο βιογραφικό του ως συγγραφέα σε ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία πληροφορούμαστε ότι «ο Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Είναι δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, νομικός σύμβουλος της ΡΑΣ, απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και διδάκτορας Δημοσίου Δικαίου». Ακόμα ότι «στον κόσμο της λογοτεχνίας μυήθηκε το 2008, με το μυθιστόρημα “Το τέλος του Γ.Σ. Μπαχ”». Το συγγραφικό έργο του απαρτίζεται από επτά μυθιστορήματα και δύο ποιητικές συλλογές. Το 2016 έγραψε το βιβλίο «Εγκλημα χωρίς δολοφόνο» και το 2020 το «Παγίδα θανάτου». Μπορεί να σπούδασε Δημόσιο Δίκαιο, να είναι συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και να διορίστηκε νομικός σύμβουλος της ΡΑΣ, όμως εκείνο το «είναι φίλος και συνεργάτης μου» της Ντόρας Μπακογιάννη παίζει σίγουρα σπουδαίο ρόλο στην Ελλάδα της διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Ετσι, η κυβέρνηση αποφάσισε να τον θεωρήσει τον πλέον κατάλληλο, μετά τα Τέμπη, για να ηγείται των ερευνών στα σιδηροδρομικά ατυχήματα.
Στις 15 Μαρτίου 2024 ο Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων αποφάσισε τη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη. Την απόφαση υπέγραψε ο Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου. Η «πολιτικός που λάτρευε από μικρός» σίγουρα θα είναι υπερήφανη για τον «φίλο και συνεργάτη της» και την αναρρίχησή του. Η κοινωνία, όμως, που περιμένει ακόμα το πρώτο επίσημο κρατικό πόρισμα για τα Τέμπη;