Αυτή είναι η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου που θα διαβαστεί σε όλες τις εκκλησίες την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου
Ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών αποτελεί ανατροπή του χριστιανικού γάμου και του θεσμού της πατροπαράδοτης ελληνικής οικογένειας, και αλλάζει το πρότυπό της» αναφέρεται στο εγκύκλιο σημείωμα που εστάλη χθες από την Ιερά Σύνοδο σε όλες τις μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και το οποίο θα αναγνωστεί στους ιερούς ναούς κατά τη θεία λειτουργία της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου, όπως αποφάσισε η Ιεραρχία την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, η επιστολή έχει θεολογικό περιεχόμενο και μέσα από πέντε σημεία η Σύνοδος επιχειρεί να κάνει γνωστές τις θέσεις και τις αντιρρήσεις της επί του προωθούμενου νομοσχεδίου. Ειδικότερα, τονίζει ότι η Εκκλησία ποιμαίνει, δηλαδή θεραπεύει τις πνευματικές ασθένειες των ανθρώπων, ώστε οι χριστιανοί να ζουν σε κοινωνία με τον Χριστό και τους αδελφούς τους, να απαλλαγούν από τη φιλαυτία και να αναπτυχθούν η φιλοθεία και η φιλανθρωπία, δηλαδή η ιδιοτελής, φίλαυτη αγάπη να γίνει ανιδιοτελής αγάπη. Επίσης, υπογραμμίζει ότι ο Θεός αγαπά όλους τους ανθρώπους, αγίους και αμαρτωλούς.
Αλλωστε, η Εκκλησία είναι πνευματικό νοσοκομείο που θεραπεύει τους ανθρώπους, χωρίς να αποκλείει κανέναν. Αγαπά όλα τα βαπτισθέντα παιδιά της και όλους τους ανθρώπους, ετεροφυλόφιλους και ομοφυλόφιλους, και ασκεί τη φιλάνθρωπη αγάπη της, αρκεί, βέβαια, να το θέλουν και οι ίδιοι και να ζουν πραγματικά στην Εκκλησία.
Στο τρίτο σημείο αναφοράς η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει απόσπασμα από το βιβλίο της Γενέσεως, διευκρινίζοντας ότι «ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά ιερό Μυστήριο, διά του οποίου ο άνδρας και η γυναίκα λαμβάνουν την Χάρη του Θεού για να προχωρήσουν προς την θέωσή τους»∙ «ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής». Εξάλλου, τονίζεται ότι η χριστιανική παραδοσιακή οικογένεια αποτελείται από πατέρα, μητέρα και παιδιά, και σε αυτήν την οικογένεια τα παιδιά αναπτύσσονται, γνωρίζοντας τη μητρότητα και την πατρότητα που θα είναι απαραίτητα στοιχεία στη μετέπειτα εξέλιξή τους.
«Η Εκκλησία βασίζεται σε αυτήν την παράδοση, που δόθηκε από τον Θεό στους Αγίους, και δεν μπορεί να αποδεχθεί κάθε άλλη μορφή γάμου, πολλώ δε μάλλον τον λεγόμενο “ομοφυλοφιλικό γάμο”» σημειώνει η Ιερά Σύνοδος και συμπληρώνει στο τέταρτο σημείο της εγκυκλίου ότι στο θέμα του λεγόμενου «πολιτικού γάμου των ομοφυλοφίλων», «η Ιερά Σύνοδος όχι μόνο δεν μπορεί να σιωπήσει, αλλά πρέπει να μιλήσει, από αγάπη και φιλανθρωπία σε όλους».
Γι’ αυτό η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στην πρόσφατη απόφασή της με ομόφωνο και ενωτικό τρόπο, για λόγους τους οποίους αιτιολόγησε, δήλωσε ότι «είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο». Και αυτή η σαφής απόφασή της στηρίζεται στο ότι «οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και την μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλοφίλων ενηλίκων».
Αναφορικά με τη θέσπιση της «υιοθεσίας παιδιών» η Σύνοδος ισχυρίζεται ότι αυτό «καταδικάζει τα μελλοντικά παιδιά να μεγαλώνουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων», ενώ εκφράζει και την αγωνία της για το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποτε και η λεγόμενη «παρένθετη κύηση», που θα δώσει κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών και αλλοίωση του ιερού θεσμού της οικογένειας.
Στο πέμπτο και τελευταίο σημείο η Σύνοδος προτρέπει την Πολιτεία να προβεί στην αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που εξελίσσεται σε βόμβα έτοιμη να εκραγεί και είναι το κατ’ εξοχήν εθνικό θέμα της εποχής μας, του οποίου η επίλυση υπονομεύεται από το προς ψήφιση νομοσχέδιο, και την καλεί να υποστηρίξει τις πολύτεκνες οικογένειες που προσφέρουν πολλά στην κοινωνία και στο έθνος, και καταλήγει στο εγκύκλιο σημείωμα προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο λεγόμενος «γάμος των ομοφυλοφίλων» είναι ανατροπή του χριστιανικού γάμου και του θεσμού της πατροπαράδοτης ελληνικής οικογένειας, αλλάζοντας το πρότυπό της, αλλά και η ομοφυλοφιλία έχει καταδικαστεί από τη σύνολη εκκλησιαστική παράδοση, αρχής γενομένης από τον Απόστολο Παύλο, και αντιμετωπίζεται με τη μετάνοια, η οποία είναι αλλαγή τρόπου ζωής. Εκκρεμεί βέβαια η επιστολή που θα σταλεί προς τους βουλευτές, καθώς και η συζήτηση για τη βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών.