Εργολαβία με προϋπολογισμό 161.000.000. Σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS
Tη συντήρηση και τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού αναλαμβάνουν δύο κοινοπραξίες των εταιριών Intrakat και ΤΕΡΝΑ για την επόμενη διετία, μέχρι δηλαδή ο αυτοκινητόδρομος να περάσει από τα χέρια του κράτους στον έλεγχο του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.
- Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
Ολα δείχνουν ότι ο πολυετής διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας οδεύει προς ολοκλήρωση από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς πριν από λίγες ημέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο άναψε το πράσινο φως για την υπογραφή της σύμβασης 35ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα. Προς το παρόν μπήκαν οι υπογραφές στις δύο συμβάσεις με τις κοινοπραξίες «ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – 6060» και «ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 6061» (οι δύο εταιρίες συμμετέχουν με ποσοστό 50%) για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού. Με προϋπολογισμό 161.000.000 ευρώ η εργολαβία στοχεύει να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου έως την έναρξη της παραχώρησής του σε ιδιώτη επενδυτή από το ελληνικό κράτος.
Οι δύο συμβάσεις χωρίζουν τη συντήρηση και τη λειτουργία της Εγνατίας σε δυτικό και ανατολικό τομέα, αντίστοιχα. Η εργολαβία του δυτικού τομέα έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 88.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ) και αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδίου, μήκους 289 χλμ., καθώς και τον κάθετο άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής.
Η εργολαβία του ανατολικού τομέα, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 73.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ), αφορά το τμήμα της Εγνατίας Οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδίου μέχρι το Τελωνείο Κήπων, μήκους περίπου 368,7 χλμ., καθώς και τους κάθετους άξονες Αξιού – Σταθμού Ευζώνων, Αξιού – Ειδομένης, Λαγκαδά – Προμαχώνα, Κομοτηνή – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.
Το αντικείμενο των συμβάσεων λειτουργίας και συντήρησης περιλαμβάνει:
• τη λειτουργία (έλεγχος κυκλοφορίας, περιπολίες ασφαλείας, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, αποχιονισμός, ασφάλεια σηράγγων κ.λπ.) και την επιθεώρηση του αυτοκινητοδρόμου για την επισήμανση φθορών και τον εντοπισμό κινδύνων για τους οδηγούς,
• την τακτική και βαριά συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, καθώς και τις εργασίες καθαριότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης,
• τις εργασίες αναβάθμισης του αυτοκινητοδρόμου για τη βελτίωση της εμπειρίας, της άνεσης και της ασφάλειας των οδηγών.
Την ίδια στιγμή, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, θα αποφέρει 1,35 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, πρέπει όμως να γίνουν αρκετά ακόμα για να ολοκληρωθεί η παραχώρηση του οδικού άξονα.