Πρόταση-καταπέλτης από τον εισαγγελέα, που ζητά να δικαστεί για κακουργήματα ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου
Χρησιμοποίησε την «κυρίαρχη θέση» που είχε στη λειτουργία της «Κιβωτού του Κόσμου», εκμεταλλεύτηκε την εμπιστοσύνη που του επεδείκνυαν τα παιδιά καθώς και το ιερατικό του σχήμα, και προέβη σε ασελγείς πράξεις σε βάρος ανηλίκων. Αυτό είναι το «διά ταύτα» της πρότασης-καταπέλτης που έκανε για τον πατέρα Αντώνιο, ιδρυτή της «Κιβωτού του Κόσμου», ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Δημήτρης Νομικός, ζητώντας την παραπομπή σε δίκη του ιερέα ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.
Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, ο πατέρας Αντώνιος θα πρέπει να δικαστεί για κακουργηματικές κατηγορίες και συγκεκριμένα για κατάχρηση ανηλίκου σε ασέλγεια, αδίκημα που αφορά τις καταγγελίες που είχαν κάνει σε βάρος του για σεξουαλική κακοποίηση δύο τρόφιμοι της ΜΚΟ, ηλικίας 19 και 15 ετών. Βήμα βήμα ο εισαγγελικός λειτουργός στην πρότασή του αποδομεί τους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς που είχε προβάλει κατά την απολογία του ο ιερέας για να αντικρούσει τις σε βάρος του κατηγορίες. Επίσης κάνει λόγο για επαρκείς ενδείξεις ενοχής που προέκυψαν σε βάρος του κατηγορουμένου και οι οποίες είναι αρκετές για να τον οδηγήσουν στο εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.
«Ο κατηγορούμενος, εκμεταλλευόμενος την κυρίαρχη θέση που είχε στην εν γένει λειτουργία και τις δραστηριότητες της “Κιβωτού του Κόσμου”, την εμπιστοσύνη που επιδείκνυαν σε αυτόν τα παιδιά αλλά και το ιερατικό του σχήμα, ενεργώντας με ένα κοινό μοτίβο εγκληματικής συμπεριφοράς και με έναν πανομοιότυπο τρόπο προσέγγισης των ανήλικων, προέβη σε γενετήσιες πράξεις σε βάρος των δύο ανήλικων αγοριών» αναφέρει χαρακτηριστικά στην πρότασή του ο κ. Νομικός, ζητώντας μάλιστα από τους δικαστές -μέλη του Δικαστικού Συμβουλίου που θα αποφανθούν οριστικά με βούλευμά τους- να διατηρήσουν τους περιοριστικούς όρους που είχαν επιβληθεί στον πατέρα Αντώνιο μετά την απολογία του στην ανακρίτρια (απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, εμφάνιση μία φορά τον μήνα σε αστυνομικό τμήμα της περιοχής του και εγγυοδοσία).
«Πληθώρα στοιχείων»
Οπως επισημαίνει ο κ. Νομικός, σε βάρος του ιερέα υπάρχει πληθώρα στοιχείων που ενισχύουν τη βασιμότητα των καταγγελιών των δύο νέων, παρά το γεγονός ότι ο ιδρυτής της «Κιβωτού του Κόσμου» τις αντικρούει. Αναφέρει χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας: «Ο κατηγορούμενος αρνείται συνολικά τις αποδιδόμενες σε αυτόν κατηγορίες, ισχυριζόμενος ότι πρόκειται περί μιας μεθοδευμένης κατασκευής γεγονότων, ιδίως από τον πρώτο εγκαλούντα, ο οποίος παράπεισε και υποκίνησε τον έτερο παθόντα να καταθέσει ότι έπεσε θύμα γενετήσιας παρενόχλησης και προσκομίζει πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων, ιδίως μαρτυρικές καταθέσεις, προκειμένου να αντικρούσει τη σε βάρος του κατηγορία».
Ομως, κατά τον εισαγγελέα, τα στοιχεία αυτά που προσκόμισε στην ανάκριση ο πατέρας Αντώνιος δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά, καθώς την ίδια στιγμή «υπάρχει πληθώρα διασταυρούμενων και πολλάκις επαληθευμένων μαρτυρικών καταθέσεων ανθρώπων που εργάζονταν ή φιλοξενούνταν στην “Κιβωτό του Κόσμου” ή είχαν έρθει σε προσωπική επικοινωνία με τους παθόντες και οι οποίοι άπαντες επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες».
Από την πλευρά του ο πατέρας Αντώνιος έχει αρνηθεί σε όλα τα στάδια της δικαστικής διερεύνησης της υπόθεσης τις σε βάρος του καταγγελίες, με τους δύο νέους όμως να επιμένουν ότι δέχτηκαν σεξουαλική κακοποίηση από εκείνον, ενώ διαβιούσαν στη ΜΚΟ. «Σε κάθε ευκαιρία με χάιδευε στην πλάτη και έβαζε το χέρι του μέσα από το εσώρουχό μου… Είχα φτάσει σε σημείο να φοβάμαι να σκύβω κοντά του, να περνάω δίπλα του και να μιλάω, γιατί θα γυρνούσε σε σημείο που τον συνέφερε αυτόν. Μια φορά του είπα ότι με πονάει η μέση και με έτριψε λίγο, και ξαφνικά μου κατέβασε όλο το παντελόνι» είχε περιγράψει σε μία από τις καταθέσεις ο 19χρονος που είχε καταγγείλει πρώτος τον ιερέα, ενώ αντίστοιχου περιεχομένου ήταν και η κατάθεση του δεύτερου αγοριού, ηλικίας 15 ετών.
Σε περίπτωση, πάντως, που η πρόταση του κ. Νομικού γίνει δεκτή από το Δικαστικό Συμβούλιο, ο πατέρας Αντώνιος θα καθίσει στο εδώλιο του ποινικού δικαστηρίου και θα βρεθεί αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο πολυετούς κάθειρξης.