Τα 15 στρέμματα, διαμορφώθηκαν με χορηγία από το Ιδρυμα Πατέρα
Το πάρκο Ριζάρη αποτελεί έναν από τους πράσινους πνεύμονες της Αθήνας, που κινδυνεύει να θυσιαστεί για τη «γραμμή 4» του μετρό, την ώρα που ο Δήμος Αθηναίων δεν κινητοποιείται προκειμένου να το προστατεύσει.
Το πάρκο, έκτασης 15 στρεμμάτων, διαμορφώθηκε με γενναία χορηγία, ύψους 300.000 ευρώ, από το Ιδρυμα Πατέρα και αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα σημεία μέσα στην τσιμεντούπολη της Αθήνας. Ομως ο δήμος, η Αττικό Μετρό και η εταιρία Αβαξ που έχει αναλάβει το έργο δεν φαίνεται να εκτιμούν αυτό το «δώρο» πρασίνου, αρνούμενοι να μετακινήσουν το εργοτάξιο του μετρό. Κάπως έτσι η τύχη αυτής της όασης πρασίνου θα κριθεί στο ΣτΕ.
Από τον Οκτώβριο του 2021, οπότε στήθηκε το εργοτάξιο, έως και τον Μάιο του 2022 έγινε προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικής λύσης σε συζητήσεις που έγιναν μεταξύ του Νικόλα Πατέρα, του τότε υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό Α.Ε. Νικόλαου Κουρέτα και του τότε υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη. Ομως, μετά το αδιέξοδο η προσφυγή στο ΣτΕ ήταν μονόδρομος. Αξίζει να σημειωθεί ότι θέση για το πάρκο έχει πάρει και ο Νίκος Δένδιας με επιστολή του, ο οποίος μιλά για περιβαλλοντική καταστροφή, καθώς θα θυσιαστούν 230 δέντρα.
Από πλευράς του, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης έστειλε «χλιαρή» επιστολή στο ΣτΕ, σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου. Και μπορεί να προτάθηκε ως λύση η μετακίνηση του σκάμματος στη βόρεια πλευρά του πάρκου, με κόστος 5.000.000 ευρώ (με στόχο να σωθούν τα 230 δέντρα), η εταιρία ωστόσο μέσα σε λίγες ημέρες ανέβασε το ποσό από τα 5.000.000 στα 50.000.000 ευρώ για τη διαδικασία της μετακίνησης.
Ο εφοπλιστής έκανε προσφυγή στο ΣτΕ τον Μάιο του 2022, ωστόσο η εναλλακτική λύση είχε ήδη αποκλειστεί από το υπουργείο Υποδομών. Μάλιστα, ο κ. Πατέρας υποστηρίζει ότι το πάρκο επρόκειτο να καταληφθεί για τις ανάγκες του εργοταξίου, χωρίς να έχει εκδοθεί η απαραίτητη τεχνική περιβαλλοντική μελέτη.