Εσπευσε να συγκρίνει την Ελλάδα του σήμερα με το 2008, λέγοντας ότι η χώρα είναι πλέον σε άλλο δρόμο
Την ανάγκη να χαράξει η Ευρωπαϊκή Ενωση μια πολιτική που θα ενισχύει τις δημόσιες επενδύσεις και θα προσελκύει ιδιωτικές τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (κεντρική φωτό), μιλώντας στο επίσημο δείπνο που παραθέτει ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, με αφορμή τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στην Αθήνα.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη μεγάλη πρόοδο που έχει συντελεστεί στην ελληνική οικονομία, με ισχυρή ανάπτυξη και στροφή στις εξαγωγές, παρά τις πολλαπλές κρίσεις που έχουν συμβεί τα τελευταία πέντε χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει και τη… σπόντα του στον Κώστα Καραμανλή, λέγοντας πως «από την τελευταία φορά που το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ συνεδρίασε στην Αθήνα, το 2008, πολλά έχουν αλλάξει. Είμαι υπερήφανος που σας καλωσορίζω σε μια χώρα που βρίσκεται σε διαφορετική πορεία σε σύγκριση με τότε. Μια χώρα σε διαδικασία οικονομικού μετασχηματισμού εκ βάθρων».
Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα «είναι σήμερα μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην Ευρώπη, με αυξανόμενη απασχόληση, μείωση των ανισοτήτων και βελτίωση των δημόσιων οικονομικών». Και πρόσθεσε: «Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει σημαντική βελτίωση της εξωστρέφειας της οικονομίας μας και του πόσο ανοιχτή είναι, παράγοντας ζωτικής σημασίας ώστε μια μικρή, ανοιχτή οικονομία να ευημερήσει μέσα σε μια νομισματική ένωση. Δεν γνωρίζουν πολλοί ότι οι ελληνικές εξαγωγές έχουν αυξηθεί από περίπου το 1/5 του ΑΕΠ στην αρχή της κρίσης σε περίπου στο ήμισυ του ΑΕΠ σήμερα, επίπεδο παραπλήσιο με αυτό των μεγάλων εξαγωγικών οικονομιών της ευρωζώνης.
Και η βάση των εξαγωγών μας χαρακτηρίζεται από μεγάλη ποικιλία, καθώς κατανέμεται ισομερώς μεταξύ αγαθών και υπηρεσιών, με σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των διάφορων κατηγοριών αγαθών. Η ελληνική οικονομία δεν βασίζεται μόνο σε έναν κλάδο, δεν εξαρτάται μόνο στον τουρισμό». Μάλιστα, κάλεσε την Ευρώπη να παρέμβει μέσω δύο δρόμων, με πρώτο αυτόν της προστασίας των δημόσιων επενδύσεων και δεύτερο αυτόν της προσέλκυσης περισσότερων δημόσιων επενδύσεων.