Η λαϊκή σοφία είναι ανεξάντλητη και πάντοτε εύστοχη. Οπως είναι και στην προκειμένη περίπτωση η γνωστή παροιμία που λέει «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις…»
Η σπουδή του Κ. Μητσοτάκη, λοιπόν, να πετάξει για τα Χανιά και να πάει στην αγαπημένη παραλία στο Μαράθι χθες το πρωί για να κάνει τις καθιερωμένες βουτιές του εμπίπτει πλήρως σε αυτήν την κατηγορία. Οχι, φυσικά, διότι δεν έχει τέτοιο δικαίωμα ο πρωθυπουργός, όπως κάθε άνθρωπος. Αποδείχτηκε όμως… ασυγκράτητος, διότι λίγες ώρες νωρίτερα είχε «καρατομήσει» με τη μορφή της παραίτησης έναν υπουργό (τον Ν. Μηταράκη) επειδή εθεάθη με σκάφος στην Πάτμο να κάνει μπάνιο και είχε προδιαγράψει έναν «γαλάζιο» περιφερειάρχη (τον Γ. Πατούλη), επειδή κυκλοφόρησε βίντεο που τον έδειχνε μερακλωμένο να χορεύει ζεϊμπέκικο μέσα στο Ζάππειο.
Αν και τόσο για τον υπουργό όσο και για τον περιφερειάρχη υπήρχαν -κι από προηγούμενες φάσεις- σοβαρότεροι λόγοι για να λάβει μέτρα και να τους παραμερίσει, ο κ. Μητσοτάκης δεν το είχε κάνει, με αποτέλεσμα να λέγεται μετ’ επιτάσεως ότι αυτά τα δύο περιστατικά αποτέλεσαν απλώς τις αφορμές.
Εστω κι έτσι, δεν παύει να συνιστά πρόκληση, βεβαίως, η συμπεριφορά είτε του ενός είτε του άλλου. Ακόμη κι αν είχε προηγηθεί ατιμώρητο το φάουλ ενός άλλου υπουργού (του κ. Βορίδη), που λικνιζόταν μέσα σε μπαρ στη Ζαχάρω, είναι από κάθε άποψη απαράδεκτη η εικόνα κυβερνητικού στελέχους -και, δη, συναρμοδίου για τη διαχείριση της όλης κατάστασης, όπως ο υπ. Προστασίας του Πολίτη-, που εγκαταλείπει τη θέση του και πηγαίνει για τριήμερη αναψυχή, την ώρα που καίγεται η μισή χώρα. Από κάθε άποψη απαράδεκτη και η στάση του περιφερερειάρχη, την ώρα που όλη η Ελλάδα θρηνούσε ακόμη τους δύο ήρωες πιλότους, που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος στην Κάρυστο…
Οποιο κι αν ήταν το πραγματικό κίνητρό του, ο πρωθυπουργός φάνηκε -με την αντίδρασή του απέναντι στους δύο- να σηκώνει κάπως τον πήχη, σε μια φάση που ενδεχομένως το χρειαζόταν και η κοινωνία, ώστε να φανεί ότι δεν είναι εντέλει όλα ισοπεδωμένα. Το άκρως περίεργο, ωστόσο, είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης έδειξε χθες το πρωί ότι ακόμη μία φορά «εξαιρεί» τον εαυτό του από τους κανόνες. Και δεν φτάνει που για τα λάθη φταίνε (μόνο) οι… άλλοι, τώρα επιμένει να «νομιμοποιήσει» πλήρως και τη λουδοβίκεια συμπεριφορά του;