Κατά τη διάρκεια κατεδάφισης στο 206ο χλμ. της περιμετρικής προς Πύργο καταπλακώθηκαν Ρομά που εκείνη την ώρα μάζευαν παλιοσίδερα, με τραγικό απολογισμό έναν νεκρό και 12 τραυματίες
Δεν χωράει ανθρώπου νους την τραγωδία που εκτυλίχθηκε στην Πάτρα χθες το μεσημέρι, όταν κατά τη διάρκεια εργασιών κατεδάφισης της γέφυρας στην περιμετρική Πατρών, στο 206ο χλμ. Πατρών – Πύργου, καταπλακώθηκαν Ρομά που εκείνη την ώρα μάζευαν παλιοσίδερα, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ένας από αυτούς και να τραυματιστούν τουλάχιστον 12.
Οι διασώστες από χθες το μεσημέρι δίνουν τιτάνια μάχη ώστε να σώσουν τους ανθρώπους κάτω από τα συντρίμμια, αφού μαρτυρίες κάνουν λόγο για περισσότερους από έναν νεκρούς.
Η ανείπωτη τραγωδία σημειώθηκε γύρω στις 12.30 το μεσημέρι της Κυριακής στην Περιμετρική Οδό της Πάτρας, στο Χάραδρο, σε σημείο όπου υπάρχει καταυλισμός Ρομά, και γεννά ποικίλα ερωτήματα σχετικά με τις εργασίες εν μέσω καύσωνα αλλά και με τα μέτρα ασφαλείας. Μάλιστα, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και το συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας ήταν κλειστό με απόφαση της Αστυνομίας Αχαΐας, από την Πέμπτη 20 Ιουλίου, όμως αυτό δεν απέτρεψε το δυστύχημα.
Ολα άρχισαν όταν μηχανικοί εκτελούσαν προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας χωρίς να ελέγξουν αν από κάτω βρίσκονται άνθρωποι, οχήματα ή ζώα, με συνέπεια ένα μεγάλο κομμάτι να καταπλακώσει Ρομά που εκείνη τη στιγμή άρπαζαν μέταλλα και άλλα υλικά!
Για το δυστύχημα ενημερώθηκε αρχικά το κέντρο επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος και έτσι στο σημείο μετέβησαν 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα «Ικαρος», με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά οχήματα διάσωσης της 6ης ΕΜΑΚ με δύο σκύλους διασώστες, ενώ έφτασαν και δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ. Ταυτόχρονα, διακόπηκε και η κυκλοφορία των οχημάτων στην ευρεία παράκαμψη των Πατρών, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα, και διενεργήθηκαν εκτροπές στον κόμβο Εγλυκάδας.
Στο σημείο μαζεύτηκε πλήθος Ρομά από τον καταυλισμό, με σκοπό να διαμαρτυρηθεί για την τραγωδία, ενώ ένας άντρας λιποθύμησε από τη ζέστη. «Σκοτωθήκανε. Ημουν κι εγώ από κάτω, εγώ κι ο αδερφός μου. Βγάζαμε κάτι παλιοσίδερα κι έπεσε η γέφυρα επάνω μας» δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας που βρισκόταν στο σημείο τη στιγμή που κατέρρευσε η γέφυρα και έχει τραυματιστεί. «Γλίτωσα από θαύμα, ήμουν στη γωνία» τόνισε, υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν νεκροί κάτω από τα συντρίμμια, αφού είδε τουλάχιστον δύο σορούς, όπως είπε.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πάτρας Αννα Μαστοράκου, η οποία βρισκόταν χθες στο σημείο, ανέφερε πως ακούγονται φωνές από τα συντρίμμια. Στο σημείο βρισκόταν καθ’ όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας κινητή μονάδα του ΕΚΑΒ, ενώ μετέβησαν και δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας από γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες. Παράλληλα, τα νοσοκομεία της πόλης τέθηκαν σε επιφυλακή. Στο Νοσοκομείο του Ρίου μεταφέρθηκαν ο νεκρός και οι πέντε από τους τραυματίες και στο Νοσοκομείο «Αγιος Ανδρέας» μεταφέρθηκαν τρεις τραυματίες. Μάλιστα, πηγές αναφέρουν πως οι τέσσερις από τους ανθρώπους που απεγκλωβίστηκαν είναι σε κρίσιμη κατάσταση.
Οπως έγινε γνωστό, το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας είχε αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα – Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.
Είχε ολοκληρωθεί προ μηνών η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο, και χθες, παρά τον καύσωνα και τις θερμοκρασίες-ρεκόρ που καταγράφηκαν, ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβη το δυστύχημα.
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά, καθώς όχι μόνο δεν έγινε κανένας έλεγχος προτού αρχίσει η διαδικασία κατεδάφισης, αλλά γίνονταν κανονικά εργασίες σε δημόσιες υποδομές, εν μέσω καύσωνα, παρά το γεγονός ότι είχε δοθεί ρητή εντολή από το υπουργείο Εργασιών αναφορικά με τις υπαίθριες εργασίες, η οποία προβλέπει «μείωση της απασχόλησης ή/και παύση εργασιών κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των ωρών 12.00-17.00».
Στο πλαίσιο αυτό, το Εργατικό Κέντρο Πάτρας εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας εργασίες εν μέσω καύσωνα. «Καταγγέλλουμε το γεγονός ότι Κυριακή και σε συνθήκες καύσωνα, εργαζόμενοι δούλευαν στη γέφυρα. Εχουν ευθύνες κυβέρνηση και Περιφέρεια για το νέο αυτό έγκλημα» υπογραμμίζει και συνεχίζει: «Δεν θα ανεχτούμε άλλους νεκρούς για τα κέρδη τους. Καλούμε τους εργαζομένους σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους εργαζομένους και στις οικογένειές τους».
Λέκκας σε τηλεοπτική εκπομπή: «Είχε προβλήματα η κατασκευή, προσπάθεια ελέγχου όλων των γεφυρών στη χώρα»
Αναφορά στο δυστύχημα, που έχει συγκλονίσει τη χώρα από χθες, αλλά και στο έργο της γέφυρας έκανε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμης Λέκκας σε δηλώσεις του σε τηλεοπτική εκπομπή, τονίζοντας τα σοβαρά προβλήματα στατικότητας που αντιμετώπιζε η υποδομή. Ο ίδιος υποστήριξε πως γίνεται προσπάθεια ελέγχου όλων των γεφυρών της χώρας, με σκοπό τη διασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών.
«Η γέφυρα αυτή αντιμετώπιζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια περίπου που είχε κατασκευαστεί. Υπήρχε διαδικασία κατεδάφισης της γέφυρας και κάπου εκεί στη διαδικασία κατεδάφισης έγινε και το θλιβερό αυτό δυστύχημα» δήλωσε χθες ο κ. Λέκκας από την κρατική τηλεόραση, διευκρινίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν περαιτέρω στοιχεία για την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε έναν άνθρωπο και στάθηκε η αιτία να τραυματιστούν τουλάχιστον 12.
Και ο σεισμολόγος Ακης Τσελέντης είχε προειδοποιήσει για τη στατικότητα της συγκεκριμένης γέφυρας ήδη από το 2019! Συγκεκριμένα, ο Ακης Τσελέντης μετά την κατάρρευση της γέφυρας στην Πάτρα με μια ανάρτησή του στο facebook επεσήμανε πως πριν από τέσσερα χρόνια είχε προειδοποιήσει για τη συγκεκριμένη γέφυρα. Τότε είχε δημοσιεύσει φωτογραφίες από τη γέφυρα λέγοντας πως «Σίγουρα κάποιους μεγάλους κινδύνους κρύβει η κατάσταση, πρέπει να έχουμε θύματα; Αν πέσει κάποιο κομμάτι στο κεφάλι ενός διερχόμενου οδηγού, τι γίνεται;».
«Βγαίνοντας από το τελευταίο τούνελ της περιμετρικής προς το Ρίο και στρίβοντας δεξιά για να κατέβεις προς το λιμάνι, στη διασταύρωση με τον δρόμο που έρχεται από το ΚΤΕΟ προς το Στάδιο “Τόφαλος”, σταματάς να ελέγξεις γιατί έχει “STOP”. Αν κοιτάξεις ακριβώς απέναντί σου, ψηλά στη γέφυρα, αντικρίζεις αυτό το θέαμα. σίγουρα κάποιους μεγάλους κινδύνους κρύβει η κατάσταση, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΘΥΜΑΤΑ; Αν πέσει κάποιο κομμάτι στο κεφάλι ενός διερχόμενου οδηγού, τι γίνεται; Ο ΟΑΣΠ ας σταματήσει τον “διακοσμητικό” του, απαθή ρόλο και ας δημιουργήσει μια ιστοσελίδα όπου οι πολίτες θα καταγγέλλουν αντίστοιχα περιστατικά και μετά να πιέζει τους αντίστοιχους υπεύθυνους φορείς να επεμβαίνουν, αλλιώς να μετονομαστεί σε “Οργανισμό Αποδιοργάνωσης Σεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας” της χώρας… Σας υπενθυμίζω ότι όταν ΠΡΙΝ αρκετό καιρό επεσήμανα αντίστοιχη κακοτεχνία σε γέφυρα στο φαληρικό δέλτα, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σπρίτζης με έστειλε στον εισαγγελέα Πειραιά!» έγραφε στην ανάρτησή του.