Σε μια λωρίδα στριμώχνονται όλα τα οχήματα που διασχίζουν την εθνική στο ύψος της Κατερίνης, καθιστώντας επικίνδυνη τη διέλευση εδώ και χρόνια – Θα θρηνήσουμε θύματα, λένε οι κάτοικοι
Τα Τέμπη και την απώλεια 57 αθώων ανθρώπων, αλλά και αρκετών ακόμη που αγνοούνται, δεν τα ξέχασε κανένας. Ομως, φαίνεται ότι μυαλό δεν βάζουμε και έξω από την Κατερίνη, εάν δεν αλλάξει η κατάσταση στον δρόμο, μπορεί να θρηνήσουμε «νέα Τέμπη».
Οι κάτοικοι της περιοχής βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεξήγητη σιωπή και την αδιαφορία των αρμόδιων Αρχών και των φορέων που φέρουν ευθύνη για την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα της ΠΑΘΕ, στην περιοχή της Κατερίνης.
Το έργο αυτό έχει γίνει σαν το γεφύρι της Αρτας, είναι σε τέλμα εδώ και χρόνια, βρίσκεται μονίμως στο στάδιο της… αποπεράτωσης, αλλά δεν λέει να τελειώσει, με αποτέλεσμα για πολλά χιλιόμετρα η οδός να λειτουργεί μόνο με μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Πρόκειται για το τμήμα της ΠΑΘΕ που διέρχεται την Πιερία σε μήκος περίπου 40 χιλιομέτρων (Β. Πιερία, Μακρύγιαλος, είσοδος και έξοδος Κατερίνης, Ν. Πιερία, Βαρικό), όπου ο δρόμος, παρότι φαίνεται ολοκληρωμένος κατασκευαστικά και έτοιμος και δοθεί στην κυκλοφορία, από τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στενεύει σε μία λωρίδα, με την ειδική σήμανση να δημιουργεί έναν λαβύρινθο, σε πολλά σημεία του, δυσνόητο και δύσχρηστο.
Οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής μιλούν για καταστάσεις δύσκολες και επικίνδυνες για όλους τους οδηγούς, ιδίως τις νυχτερινές ώρες με τα ατέλειωτα ζιγκ ζαγκ και τον ελλιπή φωτισμό.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, με τη διέλευση των φορτηγών και των λεωφορείων, η κίνηση των οχημάτων σε μία λωρίδα εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, ιδίως όταν συμβαίνουν ατυχήματα ή απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ένα σκασμένο ελαστικό.
Οι συνθήκες είναι ακόμα πιο δύσκολες όταν λόγω αδειών και διακοπών η κυκλοφορία αυξάνεται και η στενότητα του δρόμου προκαλεί μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων, ιδίως προς τις παραλιακές ζώνες της περιοχής.
Με δεδομένο ότι από τον δρόμο διέρχονται και πολλά τουριστικά λεωφορεία και εκδρομικά, οι κίνδυνοι για ένα νέο μεγάλο ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτοί.
Πολίτες και εκπρόσωποι φορέων επανειλημμένα έχουν θέσει το ζήτημα προς τον δήμο, την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., που διαχειρίζεται το έργο, αλλά και το υπουργείο Μεταφορών, αλλά σαφείς απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα δεν υπάρχουν. Οπως οι ίδιοι οι πολίτες περιγράφουν την κατάσταση, «οι διαγραμμίσεις σε πολλά σημεία είναι προβληματικές, ειδικά τις βραδινές ώρες, ενώ στα σημεία όπου ο αυτοκινητόδρομος είναι πλέον μία λωρίδα, ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί στο ενδεχόμενο αιφνίδιας ακινητοποίησης ενός οχήματος ή αιφνίδιου προβλήματος υγείας κάποιου οδηγού.
Επιπροσθέτως, σε κάποια σημεία δεν υπάρχει διαχωριστικό της κυκλοφορίας σταθερό, που διασφαλίζει την ασφάλεια και το μη πέρασμα στο αντίθετο ρεύμα, αλλά πλαστικοί κώνοι. Η δε προσπέλαση – διάβαση της Κατερίνης είναι πραγματικά κατόρθωμα».