Συνάδελφοι του προφυλακισμένου Σαμαρά τον περιγράφουν ως ανώριμο, καθώς πίστευε ότι μόνο αυτός τα ξέρει όλα
Σε αποκαλύψεις-φωτιά, που «καίνε» τον προφυλακισμένο Βασίλη Σαμαρά, προχώρησαν οι υπόλοιποι σταθμάρχες της… σειράς του, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, κατέθεσαν στον ειδικό εφέτη ανακριτή ότι ο 59χρονος δήλωνε «πανέτοιμος» και «ικανός» να αναλάβει μόνος του υπηρεσία μία ημέρα αφότου είχε ολοκληρώσει την πρακτική εκπαίδευσή του!
Και τούτο την ώρα που οι ίδιοι δήλωναν ανέτοιμοι να αναλάβουν πλήρη καθήκοντα και είχαν ζητήσει να εκτελέσουν υπηρεσία ως ενισχυτικοί-βοηθητικοί των μόνιμων και πιο έμπειρων σταθμαρχών στην Επιθεώρηση Λάρισας! Τα παραπάνω στοιχεία, τα οποία είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά για την εγκληματική ανικανότητα, αλλά και την έπαρση που διέκριναν τον μοιραίο σταθμάρχη, προκύπτουν από τις καταθέσεις που έδωσαν στις 23 Μαρτίου, στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, οι 13 νεοπροσληφθέντες συνάδελφοί του, οι οποίοι ολοκλήρωσαν μαζί του το πρόγραμμα θεωρητικής και πρακτικής άσκησης.
Οπως κατέθεσε ο 30χρονος συμβασιούχος σταθμάρχης Γ. Τζ., το πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης των νεοπροσληφθέντων σταθμαρχών ξεκίνησε την 1η Αυγούστου 2022 και η πρακτική άσκησή τους ολοκληρώθηκε έξι μήνες αργότερα, την 24η Ιανουαρίου 2023.
Σύμφωνα με όσα είπε, την επόμενη ημέρα και οι 14 σταθμάρχες που επελέγησαν να εργαστούν στους σταθμούς της περιφέρειας Λάρισας κλήθηκαν στο γραφείο του 63χρονου επιθεωρητή Δημήτριου Νικολάου, που κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος την περασμένη Πέμπτη, και ρωτήθηκαν αν ήταν έτοιμοι να εργαστούν.
«Μας είπε (εννοούν τον προφυλακισμένο επιθεωρητή) αν κάποιος έχει πρόβλημα ότι μπορούσε να το πει ιδιαιτέρως. Ο Βασίλης Σαμαράς δήλωσε ότι ήταν έτοιμος να εργαστεί παντού. Ο Παναγιώτης Χ. (σ.σ.: ανέφερε το όνομα του συμβασιούχου σταθμάρχη, ο οποίος κατηγορείται ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου έφυγε από το σταθμαρχείο πριν από τη λήξη της βάρδιας του) ότι δεν ήταν έτοιμος να αναλάβει υπηρεσία μόνος του στον σταθμό της Λάρισας, όπως και όλοι οι υπόλοιποι» είπε χαρακτηριστικά ο 30χρονος συμβασιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η κατάθεση μιας 37χρονης συμβασιούχου υπαλλήλου, η οποία ανέφερε τα εξής στον ειδικό εφέτη ανακριτή:
«Φαινόταν από τις πρώτες ημέρες ότι ο Βασίλης Σαμαράς γνώριζε πολλά πράγματα για τον σιδηρόδρομο. Ορολογίες, σιδηροδρομικούς όρους και ήταν πιο ώριμος ηλικιακά. Δήλωνε έτοιμος»! Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κατηγορούμενος συμβασιούχος σταθμάρχης Λάρισας Παναγιώτης Χ., ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μετά το τέλος της απολογίας του, επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς των συναδέλφων του, επισημαίνοντας ότι «ο Σαμαράς δήλωνε έτοιμος να δουλέψει σε οποιονδήποτε σταθμό, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, και ειδικά για τη Λάρισα, δηλώσαμε ότι δεν είμαστε έτοιμοι»!
Σημειώνεται πως, όταν ο εφέτης ανακριτής Λάρισας ρώτησε και τους 13 νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους τι πιστεύουν ότι έκανε λάθος ο Βασίλης Σαμαράς, εκείνοι απάντησαν πως ο 59χρονος, που οδήγησε στις «ράγες του θανάτου» τη μοιραία αμαξοστοιχία Intercity 62 και βύθισε στη θλίψη ολόκληρη τη χώρα, δεν έκανε χάραξη της διαδρομής, καθώς σε αντίθετη περίπτωση το κλειδί θα γύριζε μόνο του στην ευθεία.