Ο άνθρωπος που έλαβε αναρρωτική αμέσως μετά το δυστύχημα στην κατάθεσή του «άδειασε» τους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα
Τους δύο σταθμάρχες που κατηγορούνται ότι έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους τη μοιραία νύχτα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στον Ευαγγελισμό «άδειασε» με την κατάθεσή του στην ανακρίτρια Λάρισας ο 63χρονος προϊστάμενος επιθεωρητής του ΟΣΕ, σε βάρος του οποίου ασκήθηκε τελικά δίωξη για βαρύτατα αδικήματα που επισύρουν ως και ισόβια!
Προτού ακόμη βρεθεί κατηγορούμενος στην υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, ο 63χρονος επιθεωρητής Δημήτριος Νικολάου, ο οποίος θεωρείται το δεύτερο πιο σοβαρά εμπλεκόμενο πρόσωπο μετά τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, είχε προσέλθει αυτοβούλως στο ανακριτικό γραφείο και είχε δώσει κατάθεση για τα τραγικά γεγονότα της 28ης Φεβρουαρίου, που βύθισαν στο πένθος ολόκληρη τη χώρα. Σε αυτήν, ο κατηγορούμενος -πλέον- επιθεωρητής του ΟΣΕ, που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις όταν έγινε γνωστό ότι έλαβε αναρρωτική άδεια 30 ημερών μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, επέρριψε ευθύνες για την τραγωδία στους δύο συναδέλφους του άπειρου σταθμάρχη Λάρισας, που έστειλε στον θάνατο 57 ανθρώπους, αλλά και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Ξεκινώντας να περιγράφει το πρόγραμμα βαρδιών των σταθμαρχών για τον μήνα Φεβρουάριο, ο 63χρονος είπε ότι προγραμματίστηκε από τις 25 έως τις 27 Ιανουαρίου, εστάλη στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας προς γνώση του διευθυντή, στην περίπτωση που ήθελε να κάνει κάποια αλλαγή, και ανακοινώθηκε στο προσωπικό. «Τα ωράρια του σταθμού Λάρισας είναι από 06:00 έως 15:00 ο πρωινός σταθμάρχης, από 14:00 έως 23:00 ο απογευματινός και ο βραδινός σταθμάρχης είναι από τις 22:00 έως τις 07:00» διευκρίνισε κατόπιν. Παράλληλα τόνισε ότι στις 26 Ιανουαρίου, λόγω της ιδιότητάς του ως προϊσταμένου επιθεώρησης, κάλεσε όλους τους νέους σταθμάρχες που είχαν προσληφθεί τον περασμένο Ιούλιο και τους επεσήμανε ότι ιεραρχικά θα είναι πάντα ενισχυτικοί όταν εργάζονται με παλαιότερο σταθμάρχη.
«Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, σταθμάρχης υπηρεσίας στη βάρδια 14:00 έως 23:00 ήταν ο Παυλόπουλος Κωνσταντίνος με ενισχυτικό τον Παναγιώτη Χαμηλό. Ο Σαμαράς Βασίλης είχε ωράριο από 22:00 έως 07:00 και ήταν ο μοναδικός σταθμάρχης στη βραδινή βάρδια. Μεταξύ 22:00 και 23:00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Παυλόπουλο ως αρχαιότερο την υπηρεσία. Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του ώρα 22:00 ήταν μόνος του διότι ούτε ο Παυλόπουλος ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη» τόνισε αμέσως μετά ο 63χρονος επιθεωρητής, αφήνοντας αιχμές εναντίον των δύο σταθμαρχών που έπρεπε να βρίσκονται στο πόστο της Λάρισας ως τις 23:00.
Εν συνεχεία καταφέρθηκε συγκεκριμένα κατά του αρχαιότερου σταθμάρχη της βραδινής βάρδιας, λέγοντας ότι είχε λάβει εντολή από τον κεντρικό σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων να παραμείνει στο σημείο ώσπου να βεβαιωθεί ότι έχει διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη στη Λάρισα της αμαξοστοιχίας 62, η οποία είχε κάποια λεπτά καθυστέρηση! «Αυτό μού το μετέφερε ο ίδιος ο κύριος (σ.σ.: ανέφερε όνομα σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων)» πρόσθεσε ο 63χρονος, λέγοντας ακόμη ότι ο παλαιότερος σταθμάρχης τού είπε ότι έφυγε κανονικά από το πόστο του:
«Στις 23:44 της 28ης Φεβρουαρίου 2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σαμαρά στο κινητό του, που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα, και στη συνέχεια μίλησα με τον Παυλόπουλο γνωρίζοντας ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23:00. Ο Παυλόπουλος μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά…» εξήγησε ο κατηγορούμενος επιθεωρητής, τονίζοντας ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο εν λόγω υπάλληλος είχε πρωινή βάρδια, αλλά την άλλαξε και θα έπρεπε να εργαστεί από τις 14:00 έως τις 23:00.
«Οταν στη 01:15 συνάντησα τον Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, και μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε και αυτός μού απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά, δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν ο Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα. Προς επίρρωση όσων κατέθεσα ανωτέρω, σας προσκομίζω τα φύλλα παρουσίας σταθμαρχών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2023 και μια έγχρωμη φωτοτυπία του ηλεκτρικού πίνακα κυκλοφορίας που βρίσκεται το γραφείο του σταθμάρχη στον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας» τόνισε ακόμη ο Δημήτριος Νικολάου, ενώ για τον νεκρό μηχανοδηγό είπε τα εξής:
«Ο μηχανοδηγός σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».