«Συγγνώμη, δεν γνωρίζω το θέμα» – Η αγνοια του γεραπετριτη και οι δικαιολογίες…

Προσπάθησε να θολώσει τα νερά μετά τις αποκαλύψεις της «δημοκρατίας» για τα δώρα εκατομμυρίων στη Hellenic Train

Η πρώτη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη μετά την ανάληψη των καθηκόντων του συνοδεύτηκε από φτηνές δικαιολογίες και σωρεία ψεμάτων για το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και αόριστες υποσχέσεις για το μέλλον. Ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών και Υποδομών προσπάθησε να θολώσει τα νερά σε σχέση με τις αποκαλύψεις της «δημοκρατίας» για τις χαριστικές για τη Hellenic Train τροποποιήσεις των συμβάσεων, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Οπως αναμενόταν, αν και είπε ότι δεν θα το κάνει, ήταν εμφανής η προσπάθειά του με κάθε ευκαιρία να προχωρήσει σε συμψηφισμό ή μετάθεση ευθυνών σε ό,τι αφορά την πρόοδο των εργασιών βελτίωσης των συστημάτων ασφαλείας, που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Ωστόσο, το χειρότερο ψέμα του κ. Γεραπετρίτη ήταν ότι ουδέποτε η κυβέρνησή του αγνόησε τους εργαζομένους, ενώ είναι πλέον γνωστά σε όλους τα πάμπολλα εξώδικα, οι επιστολές και οι απεργίες που είχαν κάνει για να καταγγείλουν τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας.

Παρά το γεγονός ότι ερωτήθηκε επανειλημμένα για τις εγκληματικές τροποποιήσεις επί υπουργίας Καραμανλή των συμφωνιών με τη Hellenic Train, που προέβλεπαν επενδύσεις των Ιταλών έως 750.000.000 ευρώ και αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας των καταγγελιών. Οπως αποκάλυψε η «δημοκρατία» τη Δευτέρα 6 Μαρτίου, η κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2022 απάλειψε από τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή τις υποχρεώσεις του Δημοσίου για το σύστημα ETCS και η ιταλική εταιρία απαλλάχθηκε από ένα βάρος 600.000.000-750.000.000 ευρώ. Το μόνο που ψέλλισε ο υπουργός Επικρατείας επ’ αυτού ήταν ότι «δεν υπήρχε ποτέ τυπική συμφωνία. Υπήρχε ένα μνημόνιο το οποίο είχε υπάρξει στην αρχή, το οποίο ήταν μία βάση συζήτησης και κατανόησης και οδήγησε στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».

Εξόφθαλμο ψεύδος ήταν και αυτό που εκστόμισε ο υπουργός για το σύστημα τηλεδιοίκησης Λάρισας, καθώς μόλις τη Δευτέρα ο ΟΣΕ, με ανακοίνωσή του, παραδεχόταν ότι αυτό είναι εκτός λειτουργίας από το 2019, κι ενώ χθες ο κ. Γεραπετρίτης υποστήριξε ότι το βράδυ του δυστυχήματος λειτουργούσε κανονικά!

Απαντώντας σε ερώτηση για το συντονιστικό κέντρο στην οδό Καρόλου, το οποίο μετά την ιδιωτικοποίηση της Hellenic Train χωρίστηκε στα δύο και υποβαθμίστηκε, ο υπουργός υπέπεσε σε αντιφάσεις. Αφενός μεν υποστήριξε ότι δεν θα μπορούσε να αποτρέψει ένα ατύχημα, αφετέρου δε σημείωσε ότι ένα από τα μέτρα που εξετάζεται είναι η επανασύστασή του.

Αύξηση του προϋπολογισμού, ενίσχυση του προσωπικού και αναβάθμιση του συστήματος εκπαίδευσης είναι το δεύτερο πακέτο αλλαγών που ανακοινώθηκε. Επίσης, θέλησε να πείσει ότι ελάχιστη σημασία έχει το εάν οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται στον οργανισμό είναι με μόνιμες θέσεις εργασίας ή με δελτία παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκια), εξηγώντας ότι έχουν προσληφθεί με μπλοκάκια 69 κλειδούχοι, 73 σταθμάρχες και 60 τεχνικοί, ενώ το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 μονίμων, και όλα αυτά σε έναν οργανισμό που αντί για 2.500 εργαζομένους έχει αυτή τη στιγμή περίπου 750.

Ιδιαίτερα προσεκτικός στις διατυπώσεις του ήταν ο υπουργός σε σχέση με τα δρομολόγια των σιδηροδρόμων. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «η επανεκκίνηση και έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Θα αναβαθμίσουμε, δηλαδή, σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας», για να εξηγήσει ότι αυτό θα γίνει με αναβαθμισμένο σύστημα ασφάλειας, το οποίο θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε όλους τους σταθμούς και μείωση μεταφορικού έργου, έπειτα από διαβούλευση με τους εργαζομένους και τη Hellenic Train.


Το μισό «mea culpa» και οι αποζημιώσεις στα θύματα

Αφού ανέφερε σειρά παραλείψεων και λαθών των άμεσα εμπλεκομένων με το δυστύχημα, ακόμη και του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο κ. Γεραπετρίτης παραδέχθηκε ότι «άσχετα με το ανθρώπινο λάθος, εάν είχαμε ένα πλήρες σύστημα, καθολικό, τηλεδιοίκησης στη χώρα κατά πάσα βεβαιότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί». Επιπλέον, τόνισε ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί από την κυβέρνηση ένα πλαίσιο αποζημιώσεων για τις οικογένειες των θυμάτων.


Τσιμουδιά για τις δυσλειτουργίες στο σύστημα τηλεδιοίκησης

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης χρησιμοποίησε φτηνές δικαιολογίες για να μην απαντήσει στην ερώτηση (και το χθεσινό πρωτοσέλιδο) της «δημοκρατίας» για τις πολύ σοβαρές δυσλειτουργίες στο σύστημα τηλεδιοίκησης της Θεσσαλονίκης. Ο υπουργός προσπάθησε να πείσει ότι ούτε ο ίδιος ούτε ένας εκ των αμέτρητων συνεργατών του έκανε τον κόπο χθες το πρωί πριν από τη συνέντευξη Τύπου να διαβάσει τα δημοσιεύματα των εφημερίδων και υποσχέθηκε ότι θα το κάνει και θα (μας) απαντήσει εν ευθέτω χρόνω…

Οι καταγγελίες της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Μακεδονίας – Θράκης του ΟΣΕ προς τον παραιτηθέντα διευθύνοντα σύμβουλο Σπύρο Πατέρα, από τον Απρίλιο του 2022, για το σύστημα ΤΧ1 είναι συγκλονιστικές: δεκάδες φωτοσήματα, ακόμη και λαμπτήρες του πίνακα, δεν λειτουργούν, με συνέπεια να απαιτείται άμεση παύση της λειτουργίας του, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα και η λειτουργία να διεξάγεται με χειροκίνητο χειρισμό.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα