Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, υπερασπίστηκε το… δικαίωμα της κυβέρνησης να κρύβει από τον κόσμο τα προβλήματα ασφαλείας στα τρένα
Είσαι ο υπουργός Μεταφορών. Μπορείς να πας στη Βουλή και να πεις “ναι, έχουν πρόβλημα ασφάλειας τα τρένα”; Μα, άμα το πεις αυτό, δεν θα μπει αύριο άνθρωπος στα τρένα». Αυτή η ανατριχιαστική δήλωση του Αδωνη Γεωργιάδη ειπώθηκε στον αέρα του Blue Sky.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Ο Γεωργιάδης είναι διάφορα πράγματα για διάφορους ανθρώπους στα 20 χρόνια της πολιτικής σταδιοδρομίας του. Τον έχουν αποκαλέσει κατά καιρούς θρασύ κλόουν, καιροσκόπο, δημαγωγό, ανίδεο πολιτικό. Τώρα, όμως, έδειξε ότι, πέρα και πάνω από αυτά, ο Γεωργιάδης διαθέτει έναν τερατώδη κυνισμό που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα. Κι αυτό είναι το πιο επικίνδυνο απ’ όλα.
«Είναι πιθανόν ο υπουργός (σ.σ.: Καραμανλής) να σκέφτηκε ότι “αν εγώ, ως υπουργός Μεταφορών, βγω να πω ότι έχουν πρόβλημα ασφάλειας τα τρένα, αύριο τα τρένα δεν θα λειτουργήσουν στην Ελλάδα”» συνέχισε ο Γεωργιάδης. Στην κλίμακα κάθε ενοχής, στην κορυφή βρίσκεται αυτός που γνώριζε και, παρ’ όλα αυτά, για ταπεινούς μάλιστα λόγους, δεν μίλησε για τον άμεσο κίνδυνο. Ηθικά, πολιτικά και ποινικά καθίσταται ο πρώτος, και ο πιο χυδαίος, από τους ενόχους.
Ο Γεωργιάδης μάς λέει ωμά ότι η κυβέρνηση στην οποία είναι υπουργός γνώριζε ότι τα τρένα είχαν πρόβλημα ασφάλειας. Ή, στην καλύτερη για την κυβέρνηση εκδοχή, ήξερε πως η ασφάλεια δεν ήταν διασφαλισμένη. Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Καραμανλή. Και με τους δυο τρόπους παραμένει ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση συνειδητά παραπλανούσε τους πολίτες για ένα ζήτημα ζωής και θανάτου.
Απ’ όλα όσα ακούσαμε και θα ακούσουμε τους επόμενους μήνες για το δυστύχημα, ο Γεωργιάδης μάς έδωσε με σαφήνεια την πραγματική εικόνα: Η κυβέρνηση, με τα συνειδητά ψέματά της περί ασφαλών τρένων, οδήγησε στον θάνατο και στον τραυματισμό δεκάδες ανθρώπους. Τα σπίτια έκλεισαν για να μη θιγεί η κερδοφορία της Hellenic Train αν μαθευόταν η αλήθεια.
Μια κυβέρνηση που προτιμά να ρισκάρει τον μαζικό θάνατο πολιτών από το να υψώσει το ελάχιστο ανάστημα και να καθηλώσει τα τρένα για λόγους ασφάλειας είναι αδίστακτη. Και παραμένει ακόμα και μετά τα Τέμπη. Ο Γεραπετρίτης βιάζεται να ξαναβάλει τα τρένα στις ράγες δίχως κανένα νέο σοβαρό μέτρο ασφαλείας. Στόχος δεν είναι η αναζήτηση ενόχων, αλλά να μην κλείσει η Hellenic Train, με τις ληστρικές συμβάσεις του… κλαίοντος Καραμανλή, συμβάσεις που θα καταλήξουν στο Ειδικό Δικαστήριο.
Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τα γνωστά ψέματα του Γεωργιάδη και τις δίχως άρθρωση κραυγές του. Εδώ έχουμε τα τρένα, στα οποία οι άνθρωποι έβαζαν τις ζωές τους, μη μπορώντας να φανταστούν ότι η κυβέρνηση -ακόμα κι αυτή η κυβέρνηση των σκανδάλων- θα ήταν τόσο εγκληματική ώστε συνειδητά να τους εξαπατά για το ότι μπορεί και να μη φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους.
Ο Γεωργιάδης μίλησε με το ύφος ανθρώπου που θεωρεί αυτονόητο ότι η κερδοφορία των τρένων είναι μεγαλύτερη προτεραιότητα από τη ζωή των επιβατών. Η κυβέρνηση του Μητσοτάκη και του Γεωργιάδη ήρθε στην εξουσία με ένα και μοναδικό πράγμα στο μυαλό: να βοηθήσει τις μεγάλες επιχειρήσεις σε βάρος των φορολογουμένων, όπως συνέβη και με τη Hellenic Train.
Αλλά ακόμα και για τις πιο λαίμαργες καπιταλιστικές κοινωνίες στον κόσμο, όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, η προστασία της κερδοφορίας κι ο σεβασμός των δικαιωμάτων των εταιριών δεν μπαίνουν ποτέ πάνω από την ανθρώπινη ζωή. Πουθενά στον κόσμο, εκτός τελικά από την κυβέρνηση του Γεωργιάδη.
Στην κοινωνική σκάλα της κυβέρνησης, η ζωή των πολιτών και των παιδιών τους βρίσκεται στο τελευταίο σκαλοπάτι. Μετά το φρικιαστικό δυστύχημα των Τεμπών βλέπουμε μέρα με τη μέρα ένα επικίνδυνο μοτίβο να παίρνει μορφή:
• Από το αμέσως επόμενο πρωί του δυστυχήματος άρχισε μια βίαιη εκστρατεία από τους γνωστούς δημοσιογράφους του Μητσοτάκη, που εργάζονται σε συστημικά ΜΜΕ, με ακραία, μισάνθρωπη και εμπρηστική ρητορική.
• Το γελοίο κλάμα του Καραμανλή ακολούθησε η υποψηφιότητά του στις εκλογές. Την υποκριτική «συγγνώμη» Μητσοτάκη διαδέχθηκε το σχέδιο Γεραπετρίτη να ξαναρχίσουν τα δρομολόγια δίχως καμία ηλεκτρονική ασφαλιστική δικλίδα.
• Οι προκλητικές δηλώσεις Αδωνη είναι καθημερινές. Στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ είπε ότι η κυβέρνηση δεν έχει όλη την ευθύνη. Τώρα ότι η κυβέρνηση δεν μπορούσε να μιλήσει για θέματα ασφαλείας στα τρένα, επειδή δεν θα ταξίδευε κανείς.
Χθες είχαμε τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις σε όλη την επικράτεια από τα χρόνια του πρώτου Μνημονίου. Η τακτική «φιτιλιάσματος» από την κυβέρνηση είναι καθημερινή από δημοσιογράφους της και στελέχη της, με στόχο να προκληθούν ακραίες αντιδράσεις. Διεγείρουν με προκλήσεις την κοινή γνώμη εδώ και μία εβδομάδα για να ξεκινήσει ένας φαύλος κύκλος που θα βγάλει από το κάδρο το δυστύχημα στα Τέμπη.
Δεν είναι δυνατόν η γραμμή στρατηγικής διαχείρισης της κυβέρνησης να είναι το «λάδι στη φωτιά». Αυτό μοιάζει με στημένο έργο, παρά με πολιτική περιορισμού κρίσης. Σαν να έχουν βαλθεί να γίνουν πράγματα.
Εδώ πια ξεφεύγουμε από τα συνήθη κυβερνητικά ψεύδη, σχεδιασμένα να χειραγωγήσουν την αντίληψη του κόσμου για την πραγματικότητα. Εδώ υπάρχει κανονικότατος κίνδυνος, με αυτά που λένε και κάνουν, για κοινωνική ανάφλεξη. Αυτό επιδιώκουν; Να διαλύσουν τη χώρα για να γλιτώσουν;
Άδωνις Γεωργιάδης
υπουργός Ανάπτυξης
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα και σπούδασε στη Φιλοσοφική του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Το 1993 έγινε επικεφαλής του (οικογενειακού) εκδοτικού οίκου. Εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής με τον ΛΑΟΣ το 2007 και το 2012 προσχώρησε στη Ν.Δ. Είναι παντρεμένος με την Ευγενία Μανωλίδου.