Προκηρύχθηκε επισήμως η πρώτη φάση για τον διαγωνισμό επέκτασης της Γραμμής 2, μήκους 4 χλμ. και με κατασκευή επιπλέον τριών σταθμών
Στις ράγες μπαίνει η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας προς το Ιλιον.
Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
Η Αττικό Μετρό προκήρυξε την πρώτη φάση για τον διαγωνισμό, που αφορά τη δημιουργία δικτύου 4 χλμ. και επιπλέον τριών σταθμών στην Παλατιανή, στο Ιλιον και στον Αγιο Νικόλαο. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 550.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που θα χρηματοδοτηθεί από τους πόρους ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2021-2027.
Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προκήρυξη, η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος τοποθετείται στις 28 Φεβρουαρίου 2023, ενώ η αποσφράγιση των φακέλων τοποθετείται στις 6 Μαρτίου 2023. Η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου ορίζεται στους 57 μήνες (περίπου πέντε χρόνια), από την ημερομηνία υπογραφής της τελικής σύμβασης με τον προτιμητέο ανάδοχο, εφόσον ολοκληρωθούν όλες οι φάσεις του διαγωνισμού.
Το προς δημοπράτηση έργο αφορά την κατασκευή υπόγειας διπλής γραμμής μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων, καθώς και τη δημιουργία τριών νέων σταθμών. Αυτοί θα είναι οι εξής: Παλατιανή (στη συμβολή οδών Θηβών και Καππαδοκίας), Ιλιον (στη συμβολή οδών Θηβών και Ελαιών) και Αγιος Νικόλαος (τερματικός σταθμός, στη συμβολή οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς). Με την προσθήκη των τριών αυτών σταθμών η Γραμμή 2 θα περιλαμβάνει συνολικά 23 σταθμούς, με σημείο εκκίνησης το Ελληνικό και τερματισμό στο Καματερό, ενώ εκτιμάται πως θα εξυπηρετεί περίπου 50.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Ο αρχικός προϋπολογισμός περιλαμβάνει τόσο το εκτιμώμενο κόστος εκτέλεσης της σύμβασης όσο και έξοδα για αρχαιολογικές μελέτες, απρόβλεπτα και τυχόν αναθεώρηση κόστους, ωστόσο, όπως ρητώς αναφέρεται, το τελικό ύψος του έργου θα καθοριστεί κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού, οπότε τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Για τη συμμετοχή στο β΄ στάδιο του διαγωνισμού οι επιλεγέντες υποψήφιοι οικονομικοί φορείς απαιτείται να καταθέσουν εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ποσού που αντιστοιχεί στο 2% της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, εκτός ΦΠΑ, με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.
Σημειώνεται ότι στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται επίσης και η κατασκευή ενός σταθμού μετεπιβίβασης, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών και θα έχει συνολική χωρητικότητα περίπου 150 Ι.Χ. οχημάτων με άμεση διασύνδεση επιβατών με το μετρό, αλλά και η κατασκευή της επέκτασης του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε χώρο εφαπτόμενο με το υφιστάμενο αμαξοστάσιο.