Χθες κινδύνεψε η ζωή ενός 13χρονου παιδιού στο Λαγονήσι, όταν του επιτέθηκε σκύλος που βγήκε από οικία. Αν δεν επενέβαιναν οι περίοικοι ο αφηνιασμένος σκύλος θα είχε κατασπαράξει το μικρό αγόρι.
Το φαινόμενο των επιθέσεων σκύλων σε ανθρώπους -και ειδικά σε μικρά παιδιά- έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. Σε αυτό συμβάλλει η ανευθυνότητα των δεσποτών των επιθετικών ζώων, αλλά και η κυβέρνηση, που ψήφισε νόμο με τον οποίον διώκεται ως κακούργημα η κακοποίηση ζώου δίχως να προβλέψει αντίστοιχη νομοθεσία υπέρ των… ανθρώπων.
Δεν είναι λίγοι οι δεσπότες σκύλων που βλέπουν τη φιλοζωική μόδα σαν μια ευκαιρία να αφήσουν τα ζώα τους ξαμολημένα δίχως να μεριμνούν για την ασφάλεια των συνανθρώπων τους. Η κυβέρνηση, ακολουθώντας τη μόδα κι όχι την κοινή λογική, ενθαρρύνει την ανευθυνότητα αδιαφορώντας για την προστασία της ασφάλειας των πολιτών.
Η «δημοκρατία», την 1η Αυγούστου 2022, σε σχετικό με το θέμα άρθρο χαρακτήριζε δημόσιο κίνδυνο την ασύδοτη ζωοφιλία και πρότεινε μερικά πολύ απλά μέτρα: «Πρέπει να μπει φρένο στην απόκτηση σκύλων που έχουν βαρύ “ποινικό μητρώο” και θεωρούνται ιδιαίτερα επιθετικά, αλλά και να τηρείται αυστηρή απαγόρευση εισόδου σκύλων σε χώρους όπως πάρκα, παραλίες, παιδικές χαρές – ειδικά αν δεν φυλάσσονται με λουρί και δεν φορούν διαρκώς φίμωτρο.
Επίσης, απαραίτητο είναι και να επιβάλλονται πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις στους δεσπότες σκύλων, που χρησιμοποιούν τους κοινόχρηστους χώρους σαν απόπατους και δεν μπαίνουν στον κόπο να μαζεύουν όσα αφήνουν πίσω τους».
Εφόσον οι ανεύθυνοι δεσπότες σκύλων αντιμετωπίζουν την κοινή λογική και την ασφάλεια των ανθρώπων σαν… πολυτέλεια, η κοινωνία μπορεί να προστατευτεί μόνο αν αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τα κατοικίδια και τηρηθεί ευλαβικά η σχετική νομοθεσία.
Οι ανεύθυνοι «φιλόζωοι», σε περιπτώσεις σωματικών βλαβών που προκαλούν τα σκυλιά τους, πρέπει να αντιμετωπίζονται ποινικά όπως εκείνοι που κακοποιούν ζώα και να καταβάλλουν τα ίδια διοικητικά πρόστιμα.
Είναι εξωφρενικό και αποτελεί πρόκληση η κυβέρνηση Μητσοτάκη να δείχνει εμπράκτως ότι το κράτος αντιμετωπίζει τους ανθρώπους σαν όντα δευτέρας κατηγορίας.