Απορίες από τον ισχυρισμό του υπουργού ότι τα μέσα μεταφοράς δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης. 3.000 περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με τον Σεπτέμβριο
Σε συνθήκες ανεξέλεγκτης διάδοσης του κορονοϊού, η επιμονή του Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος κάνοντας ένα βήμα πίσω ισχυρίστηκε χθες ότι ο συνωστισμός στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν αποτελεί παράγοντα διόγκωσης της πανδημίας, προκάλεσε εύλογες απορίες.
Ο υπουργός Μεταφορών μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Θέμα 104,6 υποστήριξε ότι δεν έχει αποδειχθεί πως τα ΜΜΜ είναι εστία υπερμετάδοσης. Την ίδια στιγμή αναγνώρισε, όμως, ότι τα μέσα, «κάτι που ισχύει για όλους τους κλειστούς χώρους, είναι δυνάμει εστίες μετάδοσης». Παράλληλα, σημείωσε ότι λόγω της πανδημίας έχει παρατηρηθεί πως οι πολίτες χρησιμοποιούν λιγότερο πλέον τα ΜΜΜ.
Αναφερθείς στην προσπάθεια ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ασκείται καθημερινά διαχείριση κρίσης για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε, σήμερα υπάρχουν 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, προσθέτοντας ότι κυκλοφορούν 1.250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 (αύξηση 50%), καθώς και ότι αναμένεται η ένταξη στον στόλο των οχημάτων επιπλέον 300 λεωφορείων με τη μέθοδο leasing το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε, πρώτη φορά ύστερα από 11 χρόνια γίνονται προσλήψεις οδηγών και τεχνικών, ενώ η πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού, η οποία αφορά την προμήθεια 800 νέων λεωφορείων, τέθηκε σε διαβούλευση. Ειδική αναφορά επιφύλαξε και στα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έχουν ήδη ενισχύσει τις περιφερειακές γραμμές. Οπως υπενθύμισε, το υπουργείο εξετάζει και τη δυνατότητα να τοποθετηθούν ειδικά μηχανήματα καθαρισμού αέρα στους συρμούς του μετρό, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Σημειώνεται ότι το υπουργείο, με τροπολογία στη Βουλή στις 10 Μαρτίου, παραδεχόταν ότι η «χρήση των ΜΜΜ εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κορονοϊού».