Η υπουργός Παιδείας θέλει να στέλνει εν μέσω lockdown για εξετάσεις τους υποψήφιους φοιτητές ξένων πανεπιστημίων
Βραβείο… εγωπάθειας διεκδικεί η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, που επιμένει να ανοίξει τα σχολεία μέσα στον Απρίλιο ενώ η χώρα διανύει το φονικότερο κύμα της πανδημίας.
Σα να μην έφτανε ο κίνδυνος στον οποίο επρόκειτο να υποβληθούν οι μαθητές και οι οικογένειές τους, σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν και όσοι έχουν επιλέξει να προετοιμαστούν μέσω της διαδικασίας του International Baccalaureate στο τρέχον σχολικό έτος, με στόχο την εισαγωγή τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Οπως αναφέρουν σε ανοιχτή επιστολή τους, σε σχεδόν όλες τις χώρες του δυτικού κόσμου οι τελικές εξετάσεις με τη διαδικασία του IB -που πραγματοποιούνται πάντα τον Απρίλιο- θα διεξαχθούν μέσω «εσωτερικής αξιολόγησης», δηλαδή μέσα από τη βαθμολογία στα σχολεία τους, ενώ στην Ελλάδα η κυρία Κεραμέως έχει διαμηνύσει την πρόθεσή της να στείλει τα παιδιά στις αίθουσες στις 12 Απριλίου.
Μια τέτοια εξέλιξη, ωστόσο, θα ήταν καταστροφική για μια ολόκληρη μαθητική κοινότητα, καθώς μέσα σε τρεις εβδομάδες θα πρέπει να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις που ενδεχομένως να καθορίσουν και την πορεία της ζωής του.
«Βρισκόμαστε σε lockdown για συνολική διάρκεια 32 εβδομάδων και η εμπειρία μας στο IB2 βασίζεται εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο, με επιζήμιες ψυχολογικές και εκπαιδευτικές συνέπειες. Είμαστε η μόνη χώρα όπου τα σχολεία παρέμειναν κλειστά τους τελευταίους πέντε μήνες (από τις αρχές Νοεμβρίου και συνεχίζουν) και αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για όλους μας. Η πρώτη ημέρας επιστροφής στα σχολεία μας δεν μπορεί να είναι στην αίθουσα εξετάσεων. Αυτό είναι απλώς παράλογο» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι μαθητές.
Οπως εξηγούν, τυχόν απόφαση να πραγματοποιηθούν κανονικά οι φετινές εξετάσεις IB στη χώρα μας βάζει αυτομάτως τους Έλληνες μαθητές σε μειονεκτική θέση, αφού δεν έγιναν διά ζώσης τα μαθήματα, ενώ οι μαθητές των άλλων χωρών θα κριθούν με βάση μόνο τη βαθμολογία στα σχολεία τους.
«Με βάση το “διπλό σενάριο”, ανοιχτό ενδεχόμενο να γίνουν ή να ακυρωθούν τελευταία στιγμή οι εξετάσεις ΙΒ στην Ελλάδα, υπάρχει διάκριση σε βάρος μας. Είναι άδικο και αδικαιολόγητο να πιστεύουμε ότι όλοι οι μαθητές είχαν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης και εκπαίδευσης» σημειώνουν οι Έλληνες μαθητές ΙΒ.