«Όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ξέρουν ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά έχουν γίνει και βήματα βελτίωσης» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Σημείωσε ότι σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο «πλέον έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας. Το 2020 τριπλασιάσαμε τις δαπάνες συντήρησης του στόλου σε σχέση με το 2019. Παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση 850 λεωφορεία στον δρόμο και τώρα έχουμε 1.300. Είχαμε να δούμε τόσα από το 2015… Και σύντομα θα φτάσουμε στα 1.400 τουλάχιστον. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη: παραλάβαμε 235 λεωφορεία, σήμερα έχουμε φτάσει τα 454, σχεδόν διπλάσια». Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρει ότι «στο μετρό οι μέσες χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5′-3′, οι συρμοί έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20%, ενώ δώσαμε και τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά σε κυκλοφορία. Στο τραμ άρχισε ξανά η κυκλοφορία στο Σύνταγμα και στο Φάληρο».
Σε ό,τι αφορά την επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας είναι «ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει το λεκανοπέδιο και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία μας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ. Επειτα από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, βάλαμε επιτέλους στην τελική φάση τον διαγωνισμό, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινάμε τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια. Μιλάμε για το πρώτο τμήμα της γραμμής, με μήκος περίπου 13 χλμ. και 15 νέους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Παράλληλα, όμως, έχουμε κάνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Μιλάμε δηλαδή για την επέκταση του μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από τον Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το ΟΑΚΑ και θα φτάνει στην Πεύκη. Στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027. Και βέβαια περί τα τέλη του έτους θα προκηρυχθεί η επέκταση της γραμμής 2 στη δυτική Αττική, ενώ εργαζόμαστε και για τις επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Καλλιθέα. Για να αναφέρω μόνο τα σημαντικότερα σημεία του σχεδιασμού μας».