Ο υποψήφιος βουλευτής της Ν.Δ. Διαμαντής Γκολιδάκης περιγράφει τις αθέμιτες πρακτικές. Αφόρητες πιέσεις σε πολίτες εν μέσω πανδημίας
Ποιος είπε ότι οι εισπρακτικές εταιρίες δεν ενοχλούν τους πολίτες με πιεστικά τηλεφωνήματα, και μάλιστα σε ώρες κοινής ησυχίας;
Αυτά συμβαίνουν και σήμερα, αφού δεν φρόντισε η κυβέρνηση να τα σταματήσει από τον Σεπτέμβριο έως τώρα, στη δεύτερη φάση της πανδημίας, παρά τις εξαγγελίες Άδωνη Γεωργιάδη ότι «καμία εισπρακτική δεν θα ενοχλήσει τον κόσμο για χρέη και ρυθμίσεις…».
Ο καρδιολόγος και υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη Διαμαντής Γκολιδάκης, ο οποίος καθημερινά έρχεται σε επαφή με πολλούς ασθενείς του, αφουγκράζεται την αγωνία και τα προβλήματα που παρουσιάζονται, γεγονός που τον οδήγησε να καταγγείλει την τακτική των εισπρακτικών εταιριών, μιλώντας στη «δημοκρατία»:
«Βρισκόμαστε στο μέσο μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, μιας πανδημίας που επηρεάζει την καθημερινότητα, τις δουλειές όλων μας. Μερικοί όμως δεν δείχνουν να συγκινούνται από την οικονομική πραγματικότητα. Κάτι τέτοιο, δυστυχώς, συμβαίνει με τις εισπρακτικές εταιρίες και τις εταιρίες διαχείρισης οφειλών. Εν μέσω πανδημίας και ύφεσης, κόντρα σε κάθε νόμο, ενοχλούν τους δανειολήπτες και κάθε είδους οφειλέτες, ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση, τη στιγμή που πολλοί άνθρωποι είναι στα όριά τους, προσπαθώντας σε αναστολή εργασίας να επιβιώσουν οι ίδιοι, οι οικογένειές τους και οι επιχειρήσεις τους. Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων πολύ σωστά δήλωσε ότι σε καταγγελίες σχετικά με εισπρακτικές είμαστε 10 φορές αυστηρότεροι από πριν».
Μιλάτε και για εταιρίες δικηγόρων;
«Φυσικά. Υπάρχουν και οι δικηγορικές εταιρίες που έχουν αναλάβει τη διαχείριση ληξιπρόθεσμων οφειλών και δεν υπάγονται στο υπουργείο Ανάπτυξης αλλά στους κατά τόπους δικηγορικούς συλλόγους. Τα πρόστιμα που προβλέπονται από τον νόμο είναι βαριά και γι’ αυτό πρέπει να γίνονται καταγγελίες όταν επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο κατά την επικοινωνία ή ενοχλούν τους οφειλέτες σε ώρες κοινής ησυχίας. Το νομικό πλαίσιο προστασίας υπάρχει και οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται στις Αρχές. Οι εταιρίες αυτές, σύμφωνα με τον νόμο, οφείλουν να ενημερώνουν τον οφειλέτη για το χρέος του και τίποτε άλλο. Κάθε περαιτέρω επίμονη τηλεφωνική ενόχληση, που παραβιάζει την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, είναι παράνομη και τιμωρείται από τον νόμο. Η ψυχική υγεία είναι πολύτιμο αγαθό και δεν επιτρέπεται να διαταράσσεται από κανέναν. Οι δανειολήπτες και οι οφειλέτες δεν είναι ούτε μπαταχτσήδες ούτε στρατηγικοί κακοπληρωτές. Θέλουν να πληρώσουν αυτό που πραγματικά χρωστούν, ανάλογα με το εισόδημά τους και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης».
Ακούτε τέτοιες καταγγελίες από τους ασθενείς σας;
«Φυσικά! Αναρωτιούνται πώς γίνεται να μπορούν να έχουν τα στοιχεία τους και τα προσωπικά δεδομένα οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιριών, να ξέρουν δηλαδή τι χρωστούν. Πώς δίνουν, π.χ., οι εταιρίες ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών τα στοιχεία κάθε πολίτη και τα χρέη του σε γραφεία δικηγόρων;»
Οι καταγγελίες των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης είναι ότι οι υπάλληλοι εισπρακτικών εταιριών τηλεφωνούν μέρα μεσημέρι, σε ακατάλληλες ώρες, και μιλούν με ύφος εισαγγελέα: «Χρωστάτε 50 ευρώ. Πότε θα πληρώσετε;» Και ακόμα: «Τα ξέρουμε αυτά, πότε θα βάλετε τα λεφτά;» Ο καρδιολόγος αναλαμβάνει πρωτοβουλία να γίνει γνωστό το πρόβλημα και να σταματήσει αυτή η πίεση προς τους πολίτες αλλά και οι απειλές.
«Υπάρχει κόσμος που δεν αντέχει την πίεση και, επειδή όλοι σχεδόν βρίσκονται σε αναστολή και δεν υπάρχουν δουλειές, καλά θα κάνουν οι υπεύθυνοι να ξανατραβήξουν το αυτί όσων απειλούν, γιατί μπορεί να οδηγήσουν κάποιους ακόμα και σε κατάθλιψη ή, χειρότερα, σε αυτοκτονία, εάν δεν έχουν να πληρώσουν και τους απειλούν καθημερινά οι εισπρακτικές…»