Η πολυδιαφημισμένη ναυτιλιακή συγχώνευση βγήκε ξινή και απογοήτευσε τον Έλληνα εφοπλιστή
Στον όχι και τόσο μακρινό Νοέμβριο του 2018 η συμφωνία συγχώνευσης του στόλου των τάνκερ της εταιρίας του Βαγγέλη Μαρινάκη Capital Product Partners LP (CPP) με την Diamond S Shipping, ύψους 1,65 δισ. δολαρίων, είχε διαφημιστεί από ελληνικά μέσα περίπου ως… η συμφωνία του αιώνα που θα άλλαζε τα δεδομένα στη ναυτιλιακή αγορά.
Μάλιστα, είχε στηθεί τότε μια τεράστια επιχείρηση να συνδεθεί η συμφωνία με το όνομα του υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ Γουίλμπουρ Ρος, προφανώς για επικοινωνιακούς λόγους, καθώς στην πραγματικότητα ο Ρος είχε αποχωρίσει από την Diamond Shipping 10 χρόνια πριν από τον Νοέμβριο του 2018, όπως είχε αποκαλύψει η «δημοκρατία».
Σήμερα η συμφωνία χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς ως το μεγαλύτερο…. ναυάγιο στον χώρο της ναυτιλίας, καθώς βρίσκεται ένα βήμα πριν από την οριστική διάλυσή της, και μάλιστα μόλις δύο χρόνια μετά την οριστικοποίησή της, ενώ ο ίδιος Βαγγέλης Μαρινάκης τη χαρακτηρίζει τη χειρότερη επιχειρηματική απόφαση που πήρε ποτέ στη ζωή του.
Όλα αυτά και άλλα πολλά αναφέρονται σε δημοσίευμα του «Tradewinds», που αποτελεί τη μεγαλύτερη έκδοση στον χώρο της ναυτιλίας, υπό τον τίτλο «Μία συγχώνευση που έγινε ξινή». Τίτλος που αποδίδει αριστουργηματικά τα ολέθρια αποτελέσματα της συνεργασίας που στην εκκίνησή της συνοδεύτηκε από τυμπανοκρουσίες, τουλάχιστον στην Ελλάδα.
«Ουσιαστικά ανακαλύψαμε ότι δεν μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και τα ίδια κίνητρα με τη διοίκηση και η απόδοση της εταιρίας ήταν απογοητευτική» φέρεται ότι δήλωσε, σύμφωνα με το «Tradewinds», ο Βαγγέλης Μαρινάκης σε συνέδριο που γίνεται κάθε χρόνο για την ελληνική ναυτιλία.
Το δημοσίευμα ανέφερε ακόμη ότι στο ίδιο συνέδριο ο Ελληνας εφοπλιστής δήλωσε δυσαρεστημένος από το σύνολο των απολαβών που πήραν τόσο ο CEO της Diamond, Κρεγκ Στίβενσον, όσο και ο γιος του Κρεγκ Στίβενσον ο τρίτος, ο οποίος κατέχει στην Diamond τη θέση του επικεφαλής στρατηγικής. Επέλεξε δηλαδή να συγκρουστεί μαζί τους δημόσια.
«Εάν ο βασικός στόχος της διοίκησης είναι απλά να εξασφαλίσουν ένα καλό πακέτο παροχών για τους ίδιους και την οικογένειά τους, τότε μία συγχώνευση λειτουργεί χειρότερα από το να έχεις μία μικρότερη εταιρία, την οποία ελέγχεις και στην οποία οι διαδικασίες και οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι πιο καθαρές και πιο αποτελεσματικές» φέρεται ότι είπε ο Βαγγέλης Μαρινάκης.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που το «Tradewinds» καταγράφει… τα σύννεφα που έχουν δημιουργηθεί στη σχέση του Βαγγέλη Μαρινάκη με την Diamond. Τον περασμένο Ιούνιο η ναυτιλιακή έκδοση ανέφερε ότι ο Ελληνας εφοπλιστής είχε προχωρήσει στην απόσυρση πάνω από 20 τάνκερ MR από τις συµφωνίες κοινής εκµετάλλευσης που είχε µε τη ναυτιλιακή Diamond S Shipping, µετά την ανακοίνωση της τελευταίας για σύναψη στρατηγικής συνεργασίας µε τη δανέζικη Norden, ενώ επρόκειτο να αποσύρει και τρία suezmaxes.
Σε κάθε περίπτωση, είναι απορίας άξιον η κόντρα μεταξύ της διοίκησης της ναυτιλιακής και του κ. Μαρινάκη. Κάποιοι εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρχουν βαθύτερα αίτια που βρίσκονται στη διαχείριση των καραβιών. Πάντως, φήμες που «χρεώνουν» το ναυάγιο στην προσπάθεια του κ. Μαρινάκη να κρατήσει αποστάσεις από τον ρεπουμπλικάνο υπουργό που σε λίγο θα είναι… πρώην δεν επιβεβαιώνονται.