Ενώ η κυβέρνηση τα έδωσε όλα στον γερμανικό τουριστικό κολοσσό, εκείνος αφήνει τους ξενοδόχους ξεκρέμαστους
Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος, αναφέρει ένα αρχαίο ελληνικό ρητό και ταιριάζει «γάντι» στην TUI. Στις αρχές του καλοκαιριού, ο γερμανικός ταξιδιωτικός κολοσσός ουσιαστικά επέβαλε στην ελληνική κυβέρνηση τον τρόπο που θα άνοιγε τα σύνορα για τους τουρίστες. Τα πρωτόκολλα προσαρμόστηκαν στις υποδείξεις της TUI και για… «ευχαριστώ» ο μεγαλύτερος tour operator τι πιστεύετε ότι έκανε; Ανακοίνωσε στάση πληρωμών προς τα ελληνικά ξενοδοχεία, αφήνοντας ξεκρέμαστους χιλιάδες επιχειρηματίες!
Περισσότεροι από 1.500 ξενοδόχοι, που συνεργάζονται με την TUI, άκουσαν πριν από λίγες ημέρες τη γερμανική εταιρία να λέει ότι θα πληρώσει μόνο το 25% όσων τους οφείλει μέχρι το τέλος του χρόνου και το υπόλοιπο 75% θα το καταβάλει Μάρτιο – Απρίλιο του 2021, δηλαδή μετά την επίσημη έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν!
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία ενημέρωσε τους ξενοδόχους ότι θα καλύψει ποσά που φτάνουν μόνο μέχρι το ύψος των 30.000 ευρώ, ενώ όλα τα υπόλοιπα, που σε κάποιες περιπτώσεις ξενοδοχείων σε δημοφιλείς προορισμούς (Ρόδος, Κως, Κρήτη, Χαλκιδική κ.ά.) φτάνουν το 1.000.000 ευρώ, πρόκειται να παραμείνουν εκκρεμή μέχρι την άνοιξη. Η είδηση έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στον τουριστικό κλάδο, καθώς η στάση πληρωμών προκαλεί τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας στα περισσότερα ελληνικά ξενοδοχεία, καταδικάζοντας ουσιαστικά σε οικονομική ασφυξία όσους επιχειρηματίες άνοιξαν φέτος τα καταλύματά τους.
Οι ξενοδόχοι βλέπουν στα υπάρχοντα χρέη να προστίθενται και νέα, κάτι που αναμένεται να έχει επίπτωση στη μισθοδοσία των εργαζομένων και την εξόφληση των προμηθευτών, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στις τοπικές αγορές πολλών νησιών. Δεν είναι, δε, λίγοι οι επιχειρηματίες που φοβούνται ότι τον δρόμο της γερμανικής εταιρίας θα ακολουθήσουν κι άλλοι tour operators του εξωτερικού, διογκώνοντας ακόμα περισσότερο το πρόβλημα.
Τι κάνει το αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού; Προς το παρόν, απλά παρακολουθεί τις εξελίξεις. Στις αρχές του καλοκαιριού συνεργάστηκε στενά με την TUI και, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, θα έπρεπε τώρα να αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες για να προστατεύσει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Ακούτε, κύριε Θεοχάρη;