Τα πάνω κάτω φέρνει η ξαφνική κίνηση του Β. Μαρινάκη να επιστρέψει -και μάλιστα με μια εξευτελιστική για την κυβέρνηση ανακοίνωση- τα ποσά που εισέπραξε ο όμιλός του από τη διαφημιστική καμπάνια για τον κορονοϊό. Η ενέργεια αυτή αποτελεί κι έναν γενικότερο κόλαφο για το Μέγαρο Μαξίμου, αφού, εκτός από τις σχέσεις που διαταράσσονται με τον επιχειρηματία και μιντιάρχη, ενισχύονται και τα ερωτήματα για το σκάνδαλο των 20.000.000 ευρώ.
Στην ανακοίνωση της Alter Ego γίνεται λόγος για «αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές», ενώ λίγες ώρες νωρίτερα ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης προσπαθούσε να υπερασπιστεί το όλο εγχείρημα αρνούμενος ότι έγινε και το παραμικρό λάθος. Μετά το κατά μέτωπον χτύπημα Μαρινάκη στην κυβέρνηση επικρατούσε αμηχανία, καθώς φαίνεται ότι ανοίγει ο ασκός του Αιόλου και εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να επηρεαστούν και οι πολιτικές εξελίξεις και οι ισορροπίες σε μια φάση που το πρωθυπουργικό επιτελείο έδειχνε επαναπαυμένο ότι έχει τα πάντα υπό έλεγχο…
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, την οργή του κ. Μαρινάκη τροφοδότησε το γεγονός ότι στη λίστα με τα ποσά που ανακοινώθηκαν το Mega εμφανίζεται να έχει λάβει λιγότερα ακόμη και από το Open του κ. Σαββίδη. Όπως αναφέρεται, μάλιστα, το αφεντικό της Alter Ego επικοινώνησε με το Μέγαρο Μαξίμου και, αφού τους ανακοίνωσε την απόφασή του να επιστρέψει τα χρήματα, φέρεται, μεταξύ άλλων βαριών εκφράσεων, να τους είπε εν εξάλλω: «Ας σας προστατεύσει ο Ιβάν του Τσίπρα…»
Με βάση την επίσημη ανακοίνωση των ποσών, για το Mega ο όμιλος Μαρινάκη πήρε 470.527 ευρώ, ενώ η πλευρά Σαββίδη για το Open πήρε 557.566 ευρώ. Αντίστοιχα για την ιστοσελίδα του Mega δόθηκαν 21.080 ευρώ, ενώ για την ιστοσελίδα του Open 124.000 ευρώ. Σύμφωνα με τη λίστα Πέτσα, το ποσό που αναλογούσε συνολικά στον όμιλο Μαρινάκη (κανάλι, εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες) ήταν 1.231.886 ευρώ. Άλλα 306.260 ευρώ ήταν για τα «Παραπολιτικά».
Με ενδιαφέρον αναμένεται τώρα να φανεί ποια στάση θα τηρήσουν εφεξής τα μέσα που ελέγχει ο κ. Μαρινάκης -δηλαδή, εκτός από το τηλεοπτικό κανάλι, οι εφημερίδες «Τα Νέα», «Το Βήμα» αλλά και τα «Παραπολιτικά», εφημερίδα και ραδιόφωνο- δεδομένου ότι τουλάχιστον έως τώρα ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές, εάν όχι ο βασικότερος, της κυβέρνησης και του κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Επίσης, σημασία έχει αν θα υπάρξουν και πολιτικές παρενέργειες, δεδομένων της ρευστότητας που επικρατεί και των ανακατατάξεων που αναμένονται από το φθινόπωρο λόγω της ύφεσης και της επαπειλούμενης νέας οικονομικής κρίσης. Κάποιοι ήδη λένε με νόημα ότι «αρχίζουν τα όργανα».
Όσον αφορά τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις, είναι φανερό ότι υπό το βάρος και των καταγγελιών αυτών το εν λόγω διαφημιστικό πρόγραμμα, που εξελίχθηκε σε σκάνδαλο, τινάζεται στον αέρα, ενώ μένει να φανεί εάν το παράδειγμα Μαρινάκη θα ακολουθήσουν και άλλοι όμιλοι ΜΜΕ. Σε πολιτικό επίπεδο η πρώτη αντίδραση εκδηλώθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ που μιλώντας για «φιάσκο» σημειώνει ότι «οι κ. Μητσοτάκης και Πέτσας δεν είναι πλέον μόνο βαριά εκτεθειμένοι, αλλά και καταγέλαστοι».
Στην ανακοίνωση της Alter Ego αρχικά αναφέρεται ότι όλα τα μέσα του ομίλου από την εμφάνιση της πανδημίας φιλοξένησαν αναλυτικά ρεπορτάζ, επιστημονικές καταγραφές, έρευνες, συνεντεύξεις ειδικών επιδημιολόγων και πλήθος σχετικών άρθρων και εκπομπών «με μόνο γνώμονα την ορθή και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών. Και χωρίς βεβαίως καμία προσδοκία κρατικών ή άλλων διαφημιστικών εσόδων. Αυτή ήταν η υποχρέωσή μας, αυτήν εκπληρώσαμε και με γνώμονα την προστασία της υγείας των πολιτών θα συνεχίσουμε ενημερώνουμε την κοινή γνώμη, καθώς η υγειονομική κρίση εξελίσσεται και συνεχίζει να απειλεί τη χώρα μας». Και προσθέτει: «Επειδή δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας “Μένουμε στο σπίτι” και, επιπροσθέτως, επειδή θέλουμε να δηλώσουμε με ευθύ και καθαρό τρόπο την ανεξαρτησία μας από κρατικούς πόρους και αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές, επιστρέψαμε από το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου τα ποσά που προέκυψαν για τον όμιλό μας από τις σχετικές κρατικές διαφημίσεις.
Προτρέπουμε δε την κυβέρνηση να διαθέσει το επιστραφέν ποσό στις οικογένειες των άνεργων εργαζομένων στα ΜΜΕ».
Με χιονοστιβάδα μηνύσεων και αγωγών απαντούν οι «ριγμένοι» της λίστας Πέτσα
Δικαστική συνέχεια προειδοποιούν να δώσουν οι «ριγμένοι» της προκλητικά μεροληπτικής και αδιαφανούς λίστας Πέτσα. Η δημοσιοποίηση, με εξ ορισμού ύποπτη βραδυπορία 90 ημερών, του σχετικού καταλόγου των μέσων στα οποία έπεσε ζεστό χρήμα, στο πλαίσιο της καμπάνιας για την πανδημία, ανοίγει τον ασκό του Αιόλου, καθώς οι καταφανώς αδικημένοι ανεβάζουν κατακόρυφα τους τόνους, έχοντας διαπιστώσει ότι ειδησεογραφικά ασήμαντες έως ανυπόληπτες περιπτώσεις εισέπραξαν δυσανάλογα ποσά σε σχέση με τους επαγγελματίες που απασχολούν και το δημοσιογραφικό τους βεληνεκές.
Το θέμα πλέον, όπως όλα δείχνουν, θα πάρει εντός των προσεχών ημερών διαστάσεις χιονοστιβάδας με μηνύσεις και αγωγές, δεδομένου ότι βρισκόμαστε, σύμφωνα με τους ενάγοντες, μπροστά σε μια καραμπινάτη διασπάθιση δημόσιου χρήματος που νοθεύει κραυγαλέα τον ανταγωνισμό.
Τον δικαστικό χορό για τη λίστα της ντροπής, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζονται να σύρουν φυσικά η «δημοκρατία», η «Εφημερίδα των Συντακτών», η «Αυγή» και ο ραδιοσταθμός «Στο Κόκκινο», το «Documento» και άλλοι, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και ομαδική αγωγή. Προηγήθηκαν νομικές κινήσεις από «Ελεύθερη Ώρα» και «Μακελειό». Ενδεικτική των αρνητικών διαθέσεων είναι η οργίλη ανάρτηση του Νίκου Χατζηνικολάου, επικεφαλής του ομίλου της Real, ο οποίος αμφισβήτησε τα κριτήρια της διανομής και σχολίασε δηκτικά: «Ο ιστότοπος Bovary.gr (με 124.000 ευρώ) πήρε τετραπλάσια από το enikos.gr (31.000 ευρώ) και ραδιοφωνικοί σταθμοί της περιφέρειας, που δεν τους ακούει ούτε… η μάνα του ιδιοκτήτη, μεγάλα ποσά, ενώ ο Real Θεσσαλονίκης, μηδέν». Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί να απαγκιστρωθεί από το σκάνδαλο, δείχνοντας την Initiative Media, τη διαφημιστική εταιρία που ανέλαβε τις καμπάνιες για την πανδημία, ως την υπεύθυνη για το μοίρασμα των χρημάτων.