Μέρες Μνημονίου και στο θέατρο, που δυστυχώς όλο και συρρικνώνεται. Μειώσεις στα μπάτζετ, ηθοποιοί απλήρωτοι και θεατρικές σκηνές υπό μετακόμιση. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη.
(Αλλά φαντάζομαι και αλλού…)
Το θέατρο «Αμαλία», για παράδειγμα, είναι ένας ιστορικός θεατρικός χώρος από τον οποίο έχουν περάσει σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς. Εκεί στεγαζόταν επί 35 χρόνια η Πειραματική Σκηνή της Τέχνης. Μόνο που πριν από μερικές ημέρες λόγω οικονομικού αδιεξόδου ο κύβος ερρίφθη και είναι οριστική η απόφαση για αποχώρηση της σκηνής.
Το μέλλον εμφανίζεται αβέβαιο. Κάποιες παραστάσεις μπορεί να γίνουν στο γειτονικό «Ανετον», το οποίο η αντιδημαρχία Πολιτισμού παραχωρεί σε ντόπια σχήματα, κάποιες άλλες σε μπαρ, όπου βρεθεί κάτι. Οπως δηλώνει ο διευθυντής της Σκηνής Νικηφόρος Παπανδρέου, οι ηθοποιοί «θα γίνουν κομάντος που παίζουν κάπου και εξαφανίζονται».
Το «Αμαλία» λειτούργησε για περισσότερα από 40 χρόνια, φιλοξενώντας θεατρικές παραστάσεις. Στη συνέχεια για κάποια χρόνια έγινε το αγαπημένο στέκι του ανδρικού πληθυσμού, προβάλλοντας ταινίες ερωτικού περιεχομένου, προτού αποτελέσει την έδρα της Πειραματικής Σκηνής.
Τι θα γίνει αύριο με το «Αμαλία» κανείς δεν ξέρει. Μην εκπλαγείτε όμως αν στη θέση του ξεφυτρώσει το επόμενο διάστημα κάποιο σούπερ μάρκετ…
Η εικόνα αυτή βέβαια μόνο μεμονωμένη δεν είναι. Φίλος της στήλης έλεγε με λύπη ότι και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας παρουσιάζει εικόνα αποσύνθεσης. «Είναι δυνατόν σαββατιάτικα με γεμάτες τις αίθουσες να μη λειτουργεί το κυλικείο του Κρατικού και ο κόσμος να αγοράζει νερό για να ξεδιψάσει από ένα αυτόματο μηχάνημα; Για να μη σου πω τι κατάσταση συνάντησα στις ανδρικές τουαλέτες».
Θα μου πείτε: «Εδώ το ρεύμα δυσκολεύεται να πληρώσει ο κόσμος. Τι τον νοιάζουν τα θέατρα και η υψηλή κουλτούρα;»
Κι όμως, ο κόσμος διψά για καλό πολιτισμό. Γιατί τι άλλο μπορεί να σημαίνει το αδιαχώρητο που καταγράφηκε πριν από μερικές ημέρες στο Θέατρο Δάσους για την πρεμιέρα του «Μεγάλου μας τσίρκου» του Καμπανέλλη; Ο κόσμος ξεπέρασε τις 4.000.
Οσο και αν τον πιέζει η τρόικα, ψάχνει διεξόδους…
«Π. ΜΕΛΑΣ»