Το βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι ότι ξεμένει από έσοδα. Οσο σωστές αποφάσεις κι αν λαμβάνονται σε δευτερεύουσες πτυχές της οικονομικής δραστηριότητας δεν μπορούν να… ισοφαρίσουν το βαρύ σκορ που έχουν κατορθώσει η εκθεμελίωση της παραγωγής και η εισαγωγή των περισσότερων καταναλωτικών προϊόντων από την αλλοδαπή.
Οταν το πλοίο έχει κοπεί στη μέση και μπάζει από παντού, δεν μπορεί να δημιουργήσει αίσθημα ασφάλειας και αισιοδοξίας η απόφαση για αλλαγή στις βάρδιες των καμαρότων.
Αυτό που απαιτείται από το σύνολο του πολιτικού κόσμου είναι να σκεφτεί ιδέες, να προλειάνει το έδαφος και να θεσμοθετήσει ό,τι χρειάζεται για να παραχθεί χρήμα στην Ελλάδα. Τόσο απλό και τόσο δύσκολο το στοίχημα της περιπόθητης ανάπτυξης.
Ωστόσο, πριν από το «καινούργιο», το οποίο διαρκώς εξαγγέλλεται και δεν διακρίνεται στον ορίζοντα, καλό είναι η κυβέρνηση που θα προκύψει έπειτα από τις εκλογές να αναλάβει την όχι και τόσο δύσκολη αποστολή της ολοκλήρωσης των ήδη σχεδιαζόμενων και διαρκώς αναβαλλόμενων έργων. Η «κυριακάτικη δημοκρατία», σε άρθρο της, ανέφερε τον πλήρη κατάλογο των έργων που υπόσχονται οι υπουργοί, παρουσιάζουν σε μακέτες και δεν υλοποιούν.
Η «γραμμή 4» του μετρό της Αθήνας, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, η αναβάθμιση του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, καθώς και άλλα έργα βρίσκονται ακόμη στα… χαρτιά.
Τα προαναφερθέντα θα μπορούσαν να φέρουν άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της ανεργίας, καθώς και στην ανάπτυξη πολλών σημείων της ελληνικής περιφέρειας.
Ομως, ως συνήθως, η ευθυνοφοβία πολλών θεσμικών παραγόντων, ο φόβος αντιμετώπισης των κατά τόπους κατεστημένων δυνάμεων, το δαιδαλώδες πλέγμα νόμων και συνταγματικών περιορισμών που αφορούν αυτόν τον τομέα της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και η αδιαφάνεια και η απρονοησία στη διαχείριση του κρατικού χρήματος έχουν οδηγήσει σε απανωτές αναβολές ολοκλήρωσης των έργων. Οι αρμόδιοι ας τελειώσουν με έργα όσα έχουν ήδη αρχίσει στα λόγια.