«Η έρευνα του εκδοτικού οίκου Pearson επιβεβαιώνει πλήρως τις πολιτικές επιλογές και τις μεταρρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» ήταν ο τίτλος χθεσινής ανακοίνωσης που δημοσιοποίησε το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας. Κατόπιν τούτου, όλοι δικαιούντο να υποθέσουν ότι η προαναφερθείσα έρευνα θα περιλάμβανε ενθαρρυντικά στοιχεία και δεδομένα για την εικόνα της κρατικά παρεχόμενης εκπαίδευσης και εγκωμιαστικά σχόλια για τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας να βάλει μια τάξη στο χάος του δημόσιου τομέα. Αλλωστε, δεν θα ήταν λογικό ή θεμιτό κάποια έρευνα να αποτελεί κόλαφο για τις πολιτικές επιλογές του υπουργείου Παιδείας και εκείνο να… επιχαίρει.
Κι όμως, κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει. Ο βασιλιάς είναι γυμνός και δηλώνει χαρούμενος και ανακουφισμένος επειδή δεν ντύθηκε βαριά! Οπως αποδεικνύεται από την απλή ανάγνωση της έρευνας του εκδοτικού οίκου Pearson, που ανατέθηκε σε ομάδα μελετών του Economist (και αφορά κυρίως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), η χώρα μας έρχεται τελευταία στο πανευρωπαϊκό «πρωτάθλημα», ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο βρισκόμαστε κοντά στις προδιαγραφές και τις επιδόσεις χωρών όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Και όλα αυτά τα δυσάρεστα, που όλοι υποπτευόμαστε αλλά δυσκολευόμαστε να παραδεχτούμε, συμβαίνουν έπειτα από αναρίθμητες μεταρρυθμίσεις, απεργίες, νομοσχέδια, καταλήψεις, δαπάνες αμύθητων κονδυλίων, ταραχές και λοιπές περιπέτειες και βάρη που υποχρεώθηκε να επωμιστεί ο ελληνικός λαός.
Το μέλλον των νέων της Ελλάδας υποθηκεύεται από λάθη και παραλείψεις της πολιτικής τάξης της χώρας και των πρυτανικών Αρχών. Η ανοχή σε φαινόμενα διαφθοράς, ήσσονος προσπάθειας, μικροκομματικών συναλλαγών, τραμπουκισμού και αναξιοκρατίας, προσέδωσε στα πανεπιστήμιά μας έναν τριτοκοσμικό χαρακτήρα.
Οι πανηγυρισμοί του υπουργείου Παιδείας για την αλγεινή εικόνα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος μπορούν να εκληφθούν μόνο ως ακούσιο… χιούμορ ή απροσχημάτιστη απόπειρα υποτίμησης της νοημοσύνης του κοινού.
Αντί οι υπεύθυνοι να ασχολούνται (εις μάτην) με το κρύψιμο της σκόνης κάτω από το χαλί, καλύτερα θα ήταν να εργαστούν συστηματικά για την επίλυση των προβλημάτων της Παιδείας.