Η επανάληψη δεν είναι μόνο η μήτηρ της μαθήσεως. Είναι και η βασική μέθοδος της εμπέδωσης προπαγανδιστικών μηνυμάτων. Ενα από τα πράγματα που αρέσκεται να επαναλαμβάνει το καθεστώς που χρεοκόπησε και καταπρόδωσε τη χώρα είναι η «προσαρμογή στην εποχή και την ανάγκη». Αυτό το σύνθημα «πέφτει στην αγορά» όποτε σχεδιάζεται η αφαίρεση δικαιωμάτων από μεγάλη μερίδα του λαού.
Τα συνθήματα δεν είναι μαθηματικά ή κάποια θετική επιστήμη που πάντοτε απαιτεί αποδείξεις για οτιδήποτε λέγεται και γράφεται. Τα συνθήματα διατυπώνονται εμφατικά και επαναλαμβάνονται ώσπου ο δέκτης να αποκτήσει την αίσθηση ότι ακούει κάτι έγκυρο -ακόμη και όταν αυτό θίγει τα συμφέροντά του.
Στη συνέχεια, μόλις ο δέκτης ταυτιστεί με το μήνυμα και παραχωρήσει κάτι από τα κεκτημένα του, τότε χρησιμοποιείται ξανά το ίδιο σύνθημα για να παραχωρήσει ακόμη περισσότερα. Ο στόχος της απόπειρας επιβολής, λες και υπνωτίζεται από τις διαρκείς επαναλήψεις, συνεχίζει τις παραχωρήσεις. Μπορεί να δυσφορήσει στην αρχή, αλλά η διάρκεια εξουθενώνει τις αντιστάσεις του. Η αντίδραση μετατρέπεται σε άνευ όρων παράδοση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στο οποίο ελάχιστοι έχουν δώσει την πρέπουσα σημασία, είναι η σθεναρή στάση των Ελλήνων ηθοποιών, όταν μπήκαν στη ζωή μας τα λατινοαμερικανικά σίριαλ. Στην αρχή εξεμάνησαν. Παρόλο που ο χώρος της τηλεόρασης σημείωνε ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης, εκείνοι έδειχναν με κάθε τρόπο την αντίθεσή τους στην «εισαγωγή» ξένων τηλεοπτικών σειρών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ελληνες ηθοποιοί είχαν αντικείμενο εργασίας, ακόμη και στα βραζιλιάνικα σίριαλ! Επειδή προβάλλονταν μεταγλωττισμένα, δεκάδες ηθοποιοί «δάνειζαν» τη φωνή τους στους ξένους πρωταγωνιστές.
Το επιχείρημα των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών για να ψαλιδίσουν την ελληνική συμμετοχή στο παραγόμενο προϊόν τους ήταν το προαναφερθέν: «ανάγκη και προσαρμογή στην εποχή». Ανάγκη, βέβαια, δεν υπήρχε. Η τηλεόραση διένυε περίοδο παχέων αγελάδων και τα κέρδη από τη διαφήμιση αυξάνονταν μήνα με τον μήνα.
Οι Ελληνες ηθοποιοί συμβιβάστηκαν με αυτό που θεώρησαν έλασσον. Δεν συνέχισαν τη μάχη ενάντια στην επέλαση των εισαγομένων πολιτιστικών προϊόντων. Τώρα η ανεργία σε αυτόν τον κλάδο προσεγγίζει το 90%! Οπως ήταν φυσικό, αντίστασης μη ούσης, η κατάσταση επιδεινώθηκε.
Τώρα προβάλλονται τουρκικά σίριαλ στην τηλεόραση. Δεν είναι καν μεταγλωττισμένα. Η προπαγάνδα της Αγκυρας τα θέλει υποτιτλισμένα για να εξοικειώνεται ο τηλεθεατής-στόχος με τη γλώσσα του εχθρού. Το ΕΣΡ και οι Αρχές της χώρας υποκρίνονται ότι δεν καταλαβαίνουν ότι αυτός ο βομβαρδισμός με τα τουρκικά υποπροϊόντα συνιστά κατάφωρη παραβίαση των κανονισμών λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.
Αυτή είναι η διαβρωτική δράση της προπαγάνδας. Αδρανοποιεί, πείθει για την «εποχή και την ανάγκη» και στο τέλος καταστρέφει.