Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου -επιβλητικού- διεθνούς αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης…… το οποίο βέβαια «εργαλειοποίησε» στην προπαγανδιστική ατζέντα του με στόχο να ενισχύσει το προφίλ του, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φαίνεται τώρα έτοιμος να προχωρήσει τάχιστα προς την κατεύθυνση της υλοποίησης ακόμη ενός φαραωνικών διαστάσεων σχεδίου του.
Ο λόγος για την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης, για την οποία ο «σουλτάνος» συχνά έχει μιλήσει, αλλά τώρα μπήκε στη διαδικασία «επίσημων ανακοινώσεων». Κατά τα λεγόμενά του δε το έργο, που θα παρακάμπτει τον Βόσπορο, θα έχει ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια, ώστε η Τουρκία να αρχίσει, όπως τόνισε, να εισπράττει τα σχετικά τέλη διέλευσης από τα πλοία που ταξιδεύουν στην περιοχή.
«Στα Στενά με τη Συνθήκη του Μοντρέ δεν έχουμε κανένα δικαίωμα και τα πλοία περνούν όπως θέλουν. Δηλαδή χρησιμοποιούν τα Στενά και δεν κερδίζουμε τίποτα. Ομως με το “Kanal Istanbul” (τη διώρυγα της Κωνσταντινούπολης) θα δημιουργηθούν δικαιώματα, όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ. Θα το προχωρήσουμε το σχέδιο αυτό» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν, κλείνοντας παράλληλα τα αυτιά του τόσο στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης όσο και στις ενστάσεις οργανώσεων που διατυπώνουν ανησυχίες για τις σοβαρές οικολογικές επιπτώσεις στην περιοχή.
Όσο για το κόστος της διάνοιξης της διώρυγας, που θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σε μεγάλο νησί; Οι γνωρίζοντες εκτιμούν ότι θα φτάσει περίπου τα 10 δισ. δολάρια, ενώ κατά τον Ερντογάν θα έχει ολοκληρωθεί το 2025.