Εκαναν ό,τι μπορούσαν για να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους……ακολούθησαν κατά γράμμα το πρωτόκολλο, προσπάθησαν πολύ αλλά δεν κατάφεραν, αναφέρει για τους πιλότους του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines, που βούτηξε με τη μύτη στο έδαφος στις 10 Μαρτίου, το προκαταρκτικό πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος το οποίο έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Μεταφορών της Aιθιοπίας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το λογισμικό σταθεροποίησης του αεροσκάφους (MCAS) ενδέχεται να συνέβαλε στη συντριβή, αφού καμία ένδειξη βλάβης δεν βρέθηκε στους αισθητήρες του αεροπλάνου. Η εκπαίδευση που είχαν λάβει οι πιλότοι για το σύστημα MCAS μετά το δυστύχημα της Lion Air τον Οκτώβριο της περασμένης χρονιάς δεν στάθηκε αρκετή για να αποτρέψει το μοιραίο, κάτι που έκανε τον εκπρόσωπο των Αιθιοπικών Αερογραμμών Τίβολντ Γκέμπρε Μαριάμ να δηλώσει «υπερήφανος για τους πιλότους, που ακολούθησαν τις συνιστώμενες επείγουσες διαδικασίες, και για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού σε μία τόσο δύσκολη περίσταση».
Το τελικό πόρισμα, που θα βάλει όλες τις παραμέτρους της τραγωδίας στο τραπέζι, θα χρειαστεί περίπου έναν χρόνο για να ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση, το προκαταρκτικό πόρισμα χαρακτηρίστηκε «πλήγμα» τόσο για την Boeing, καθώς συστήνει στον αμερικανικό κατασκευαστή να επανεξετάσει το σύστημα διαχείρισης πτήσης του αεροσκάφους, όσο και για την αξιοπιστία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (FAA).