Συλλαλητήρια στις 6 Ιουνίου σε 13 πόλεις της Β. Ελλάδας
Ο ΣΥΡΙΖΑ βιάζεται να συμφωνήσει στο «Βόρεια Μακεδονία», λογαριάζοντας χωρίς τον ξενοδόχο
Η Εκκλησία ταπείνωσε τους σχισματικούς Σκοπιανούς που δέχονται την αλλαγή ονόματος και πέτυχε εθνική νίκη εκεί όπου απέτυχαν οι πολιτικοίΗ Θέση μας: Μαθήματα ισχύος από την Εκκλησία
Διαβάστε επίσης:
►Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΜΝΗΣΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟΥ;
►Τα βρήκαν στην Ιταλία για την κυβέρνηση, τα έσπασαν όμως στην Ισπανία
►Ο κατάσκοπος που γύρισε από τον… άλλο κόσμο!
►Βουλή: Ερώτηση για την αισχροκέρδεια στο δημοσιογραφικό χαρτί και τη (μη) στήριξη του Τύπου
►Ποινές-χάδι για το πάρτι στη ΓΕΝΟΠ
►Βρόμικος πόλεμος για το γήπεδο της ΑΕΚ
►Πως θα εξαγοράσουν οι αγρότες χρόνο ασφάλισης και πόσο θα τους κοστίσει
►«Εκτός γραμμής» (;) ΝΔ ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης
►Ανοιξε στόματα η κτηνωδία της Λέρου
Συλλαλητήρια σε δεκατρείς πόλεις στις 6 Ιουνίου ανακοίνωσε η Επιτροπή Αγώνα
Γενικός ξεσηκωμός έχει σημάνει απ’ άκρου εις άκρον της ελληνικής επικράτειας, αλλά και εκτός των συνόρων από τους ομογενείς, προκειμένου να αποτραπεί η σχεδιαζόμενη προδοσία με την εκχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας στους Σκοπιανούς.
Ηδη η Επιτροπή Αγώνα για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας ανακοίνωσε τη διεξαγωγή συλλαλητηρίων σε 13 πόλεις της Ελλάδας, στις 6 Ιουνίου, ενώ την ημέρα που θα έρθει η συμφωνία στη Βουλή η Αθήνα αναμένεται να «βουλιάξει» από τον κόσμο που θα συγκεντρωθεί στο Σύνταγμα. Παράλληλα, η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά για εσχάτη προδοσία.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η Επιτροπή Αγώνα ανακοινώθηκε ότι σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις στην Πέλλα, στην Καβάλα, στη Δράμα, στις Σέρρες, στο Κιλκίς, στο Πολύκαστρο, στον Λαγκαδά, στα Νέα Μουδανιά, στην Εδεσσα, στη Φλώρινα, στην Καστοριά, στην Πτολεμαΐδα και την Κατερίνη.
«Θα μας βρουν απέναντί τους»
Εκ μέρους της επιτροπής ο Μιχάλης Πατσίκας τόνισε ότι τα συλλαλητήρια που θα διεξαχθούν στις 6 Ιουνίου είναι σε συνεννόηση και συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ ερωτηθείς για το τι πρόκειται να γίνει εάν το ζήτημα της ονομασίας έρθει στη Βουλή απάντησε: «Σε δύο μέρες κινητοποιήθηκε όλη η Μακεδονία και απ’ ό,τι φαίνεται όλη η Ελλάδα. Θα μας βρουν απέναντί τους στο Σύνταγμα και θα είμαστε 3.000.000. Δεν χρειάζονται ούτε ανακοινώσεις ούτε τίποτα. Εμείς θα είμαστε εκεί».
Ο δήμαρχος Αμαρουσίου και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης δήλωσε από την πλευρά του «παρών» και επισήμανε: «Η παρουσία μου υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα της ελληνικής Αυτοδιοίκησης να αναλάβει δράσεις και πρωτοβουλίες σε ένα κορυφαίο εθνικό ζήτημα, στο οποίο δεν έχουν θέση οι συμβιβασμοί που υπονομεύουν τα εθνικά μας συμφέροντα. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν έλειψε ποτέ από τους εθνικούς αγώνες, δεν θα λείψει ούτε τώρα».
Ο νομικός, συγγραφέας και μέλος του International Hellenic Association (IHA) και της Επιτροπής Αγώνα Λεωνίδας Κουμάκης υπογράμμισε: «Εάν η ελληνική κυβέρνηση προχωρήσει σε οποιαδήποτε συμφωνία, αυτή πρέπει να τεθεί υπό την κρίση του λαού με δημοψήφισμα. Καλούμε τους Ελληνες να ενώσουν τη φωνή τους για να προστατεύσουμε την κληρονομιά μας, δίνοντας το “παρών” στις συγκεντρώσεις που προγραμματίζονται σε όλη την Ελλάδα».
Η Εκκλησία ταπείνωσε τους σχισματικούς Σκοπιανούς που δέχονται αλλαγή ονόματος
«Παράθυρο λύσης» του εκκλησιαστικού ζητήματος στην ΠΓΔΜ άνοιξε μετά την αποστολή αιτήματος της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την επιστροφή της στην κανονικότητα.
Η κινητικότητα στο εκκλησιαστικό σκέλος, την ώρα που η διπλωματική διαπραγμάτευση βρίσκεται σε ιδιαίτερα κρίσιμο -και ενδεχομένως επικίνδυνο- σημείο, μπορεί να καταλήξει σε μια ισχυρή νομοκανονική και διπλωματική νίκη του Φαναρίου, δίνοντας την απαραίτητη ώθηση για την οριστική διευθέτηση του ονοματολογικού και σε πολιτικό επίπεδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της σχισματικής Εκκλησίας στην ΠΓΔΜ, για πρώτη φορά από την απόσχισή της από το κανονικό Σώμα της Εκκλησίας το 1967, εμφανίζεται διατεθειμένη να σταματήσει να χρησιμοποιεί την ονομασία «μακεδονική», καθώς η επίσημη ονομασία που χρησιμοποιεί σήμερα είναι «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος». Η απάλειψη του όρου «Μακεδονική Εκκλησία» είναι ένα πάγιο αίτημα τόσο του Οικουμενικού Πατριαρχείου όσο και της Εκκλησίας της Ελλάδος για την οριστική επίλυση του εκκλησιαστικού ζητήματος.
Το Φανάρι, με ένα ιδιαίτερα προσεκτικά συνταγμένο και σαφές ανακοινωθέν, σημειώνει ότι «εξέτασε το αίτημα της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, που υποστηρίχθηκε και με επιστολή του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ Ζόραν Ζάεφ, για ανάληψη πρωτοβουλίας επαναφοράς της Εκκλησίας αυτής στην κανονικότητα υπό τον τίτλο της Αρχιεπισκοπής Αχριδών, και αποφάσισε να επιληφθεί και να πράξει τα δέοντα, πάντα υπό τους απαράβατους όρους των ιστορικοκανονικών αρμοδιοτήτων και προνομίων του πρωτόθρονου Οικουμενικού Πατριαρχείου».
Πρακτικά, το Φανάρι δηλώνει ότι η ονομασία που διευθετεί το εκκλησιαστικό ζήτημα στην ΠΓΔΜ είναι η αναγνώριση με τον ιστορικό τίτλο της Αρχιεπισκοπής Αχριδών, στο πλαίσιο που θέτουν οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας και όχι πολιτικές διεργασίες. Τον Απρίλιο, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μιλώντας σε φοιτητές από τα Σκόπια, είχε στείλει αυστηρό μήνυμα τονίζοντας ότι «η μητέρα Εκκλησία όλων των βαλκανικών λαών είναι η Κωνσταντινούπολη».
Το ανακοινωθέν του Φαναρίου ακολούθησε μπαράζ δηλώσεων στην ΠΓΔΜ, που φάνηκε ότι περιπλέκουν την υπόθεση. Ο σχισματικός μητροπολίτης Ντέμπαρ και Κίτσεβο Τιμόθεος σε δηλώσεις του σε σκοπιανή εφημερίδα είπε ότι «πολύ δύσκολα οι Ελληνες θα αποδεχθούν το όνομα “Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία”, όμως σε κάθε περίπτωση η Αρχιεπισκοπή Αχριδών αντιπροσωπεύει μια ιστορία και είναι αξιοπρεπές όνομα για εμάς».
Την ίδια ώρα, ο Ζόραν Ζάεφ επιχείρησε από το βήμα της Βουλής να καθησυχάσει την αντιπολίτευση και τους πολίτες της χώρας ότι «κανείς δεν ζήτησε, ούτε κανείς μπορεί να αλλάξει το όνομα της “Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας”», καθώς είχε προηγηθεί ανακοίνωση από το Μαξίμου που υποστήριζε ότι ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ αιτήθηκε από το Φανάρι «απάλειψη του όρου “Μακεδονία” από την ονομασία της Εκκλησίας των βόρειων γειτόνων».
Σε κάθε περίπτωση -όπως φαίνεται, σε εκκλησιαστικό επίπεδο-, σημειώνεται η πρώτη εθνική νίκη της Ελλάδας.