Βαρουφάκης: Θα λαμβάνεται υπόψη η μέση εμπορική αξία στην Ε.Ε.
Η μέση εμπορική αξία των αυτοκίνητων στην Ευρώπη θα αποτελεί το σημείο αναφοράς στον υπολογισμό του φόρου των Ι.Χ. αυτοκινήτων και όχι άπλα η εργοστασιακή αξία τους. Με αυτήν την πρόταση το υπουργείο Οικονομικών ξεκινάει τη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με τους πολίτες για τις αλλαγές που θα γίνουν στη φορολόγηση των Ι.Χ., η οποία σήμερα γίνεται με βάση τον κυβισμό.
Πρώτη συνάντηση έχει οριστεί για μεθαύριο Παρασκευή, ενώ στόχος είναι οι συζητήσεις να ολοκληρωθούν μέσα σε δύο εβδομάδες. Χθες, ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης τόνισε ότι το σύστημα φορολόγησης βάσει κυβισμού είναι αναχρονιστικό. Ανέφερε ότι στόχος των αλλαγών είναι να υπάρξει ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης των Ι.Χ., το οποίο θα βασίζεται στην αξία. Η πρόταση του υπουργείου προβλέπει ότι όσο μεγαλύτερη είναι η αξία του αυτοκινήτου τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η φορολόγησή του.
Για τον υπολογισμό της αξίας θα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της τιμής της στην Ε.Ε. και όχι η αξία που θα δίνει το εργοστάσιο, ώστε να αποφεύγεται η υποτιμολόγηση. Στις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των Ι.Χ. δεν αποκλείεται να συμπεριληφθεί και η επιβολή τέλους κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους, που μέχρι στιγμής δεν πληρώνουν τέλη. Η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε αλλαγές στη φορολογία των καυσίμων. Εξετάζεται και η παροχή κάποιας επιβράβευσης σε όσους έχουν ήδη προχωρήσει ή θα προχωρήσουν σε μετατροπή του οχήματός τους έτσι ώστε από βενζίνη να καίει υγραέριο.
Στέλιος Κράλογλου
Βαλαβάνη:Τα άδικα κριτήρια (κάποτε) θα καταργηθούν
Την… πρόθεσή της να διορθώσει τις «ατέλειες» της φορολογικής νομοθεσίας, ώστε να μη φορολογούνται βάσει τεκμηρίων όσοι έχουν πενιχρά εισοδήματα από τόκους, εξέφρασε χθες σε τηλεοπτική συνέντευξη η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη.
Οπως αποκάλυψε η «δημοκρατία» την προηγούμενη εβδομάδα, χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι κατά τη διάρκεια του 2014 απέκτησαν χαμηλά εισοδήματα, προερχόμενα από τόκους καταθέσεων ή και από ακίνητα, εφόσον το προηγούμενο έτος κατείχαν Ι.Χ. αυτοκίνητα ή και διέμεναν σε ιδιόκτητες ή δωρεάν παραχωρημένες ή ενοικιαζόμενες κατοικίες, υποχρεώνονται να πληρώσουν φέτος υπέρογκους φόρους. Και αυτό γιατί φορολογούνται για εισοδήματα εξωπραγματικά, που προσδιορίζονται με βάση το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ, εφόσον είναι άγαμοι, ή των 2.500 ευρώ, εφόσον είναι έγγαμοι, καθώς επίσης και με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης για τα αυτοκίνητα και τις κατοικίες που χρησιμοποίησαν.
Συγκεκριμένα, επί της πρόσθετης διαφοράς μεταξύ χαμηλού πραγματικού και υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος, οι φορολογούμενοι που υποβάλλουν δηλώσεις καλούνται να πληρώσουν φόρο εισοδήματος με συντελεστή 26%, ο οποίος προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% λόγω της επιβολής προκαταβολής φόρου εισοδήματος έναντι του επόμενου έτους. Ουσιαστικά, η πρόσθετη διαφορά εισοδήματος λόγω τεκμηρίων θεωρείται «εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα» και φορολογείται αναλόγως, κάτι που, όπως διευκρίνισε η κ. Βαλαβάνη, θα διορθωθεί μελλοντικά με νομοθετική παρέμβαση.