Στο «σφυρί» παπάκια και Rolls Royce

Συλλεκτικά αυτοκίνητα αλλά και μοντέλα για όλες τις τσέπες δημοπρατούνται στη ΔΔΔΥ (πρώην ΟΔΔΥ) στα Ανω Λιόσια

BMW Z3 κάμπριο από 2.200 ευρώ, Audi A3 από 1.500 και Fiat Pundo από μόλις 400 ευρώ!

Ούτε ένα ούτε δύο αλλά 103 (!) οχήματα, για όλα τα γούστα, περιλαμβάνει η λίστα της ΔΔΔΥ (Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού – πρώην ΟΔΔΥ) για τη σημερινή δημοπρασία, που είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις 9 το πρωί στην αίθουσα της υπηρεσίας, στα Ανω Λιόσια. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν από σκούτερ μικρού κυβισμού μέχρι και «1.000άρες» μηχανές και από αυτοκίνητα πόλης μέχρι και μια πολυτελή BMW 520i, ίδια με αυτή που χρησιμοποιεί ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, για τις μετακινήσεις του (με τιμή εκκίνησης τα 17.000 ευρώ).

Μάλιστα, ανάμεσα στα τετράτροχα που ξεχωρίζουν στο δαιδαλώδες υπαίθριο γκαράζ των Ανω Λιοσίων (πλησίον της Αττικής Οδού) είναι και μια Rolls Royce Silver Shadow του 1970! Και μπορεί η σημερινή εικόνα της να μη θυμίζει σε τίποτα το υπέρλαμπρο μοντέλο που πριν από σχεδόν πέντε δεκαετίες έκανε θραύση στους δρόμους του Λονδίνου και του Μονακό, έχοντας συνήθως την πίσω δεξιά θέση της κατειλημμένη από πρίγκιπες και άλλες εξέχουσες προσωπικότητες του διεθνούς τζετ σετ, ωστόσο η τιμή εκκίνησης των 1.500 ευρώ έχει κάνει τους απανταχού λάτρεις των ιστορικών οχημάτων και τους μυημένους συλλέκτες να τρίβουν τα χέρια τους.

«Το Silver Shadow είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Rolls Royce με monocoque chassis (μονοκόμματο σασί). Η κατασκευή του εν λόγω μοντέλου ξεκίνησε το 1965 και διήρκεσε έως το 1980, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 25.142 αυτοκίνητα τετράπορτα, δίπορτα saloon και δίπορτα καμπριολέ. Επίσης, κατασκευάστηκαν 4.915 οχήματα με μακρύ αμάξωμα. Η παραγωγή τους χωρίζεται σε δύο στάδια και αντίστοιχα σε δύο εκδόσεις: Το Shadow I από το 1965 έως και το 1976 και το Shadow II από το 1977 έως και το 1980, με την τιμή του πρώτου αυτοκινήτου να αγγίζει τις 6.577 λίρες Αγγλίας» εξηγεί στη «δημοκρατία» ο γενικός γραμματέας της ΦΙΛΠΟ Τάκης Φωτεινόπουλος.

Σημειώνεται ότι αντίστοιχο μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (και συγκεκριμένα μια Rolls Royce Silver Shadow Wheelbase Limousine) χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του, από το 1975 έως και το 1981, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Τελικά, το ιστορικό κομψοτέχνημα βγήκε επίσης στο σφυρί από τον ΟΔΔΥ το 1988 και εκ τότε βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών.

Εκτός από τις εξεζητημένες περιπτώσεις, στη μάντρα της ΔΔΔΥ υπάρχουν στοιβαγμένα δίκυκλα και τετράτροχα για όλα τα βαλάντια, που περιμένουν υπομονετικά τους επόμενους ιδιοκτήτες τους κάτω από τον καυτό ήλιο. Εξάλλου, λόγω της μακράς έκθεσής τους στα καιρικά φαινόμενα, πολλά από τα οχήματα έχουν χάσει τη λάμψη τους, ενώ δεν είναι και λίγα αυτά που έχουν καταστραφεί ολοσχερώς, τόσο από τα τερτίπια του καιρού όσο και από τις νυχτερινές επιδρομές επιτηδείων, που τα ρημάζουν προκειμένου να αφαιρέσουν τμήματά τους και εν συνεχεία να τα πουλήσουν ως ανταλλακτικά.

Οπως λένε οι εργαζόμενοι στη ΔΔΔΥ, τα αγαπημένα μοντέλα των αετονύχηδων είναι τα Smart και άλλα οχήματα μικρού και μεσαίου κυβισμού, από αυτά που κυκλοφορούν κατά χιλιάδες στους αθηναϊκούς δρόμους. Ενδεικτικά, όσοι βρεθούν σήμερα στην αίθουσα δημοπρασιών της ΔΔΔΥ θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν BMW Z3 κάμπριο από 2.200 ευρώ, Audi A3 από 1.500 ευρώ, Jeep Cherokee από 5.000 ευρώ, Volkswagen Golf από 1.000 ευρώ, Fiat Pundo από 400 ευρώ κ.λπ.

Αγγελος Σκορδάς

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα