Κίνδυνος Grexit για τα ελληνικά πτυχία

Πώς οι προωθούμενες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας κλονίζουν το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη

Βόμβα του υπουργείου Παιδείας, το ωστικό κύμα της οποίας δημιουργεί συνθήκες Grexit των ελληνικών πτυχίων από το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό οικοδόμημα.
Το υπουργείο Παιδείας αλλάζει το σύστημα μέτρησης των πιστωτικών μονάδων που ισχύει σήμερα για την απονομή ενός πτυχίου από ελληνικό ΑΕΙ, καθιερώνοντας όχι πιστωτικές αλλά διδακτικές μονάδες. Με την αλλαγή αυτή, κλονίζει το σύστημα αναγνώρισης των ελληνικών πτυχίων από την Ευρώπη και τους όρους κινητικότητας των Ελλήνων φοιτητών προς τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, κυρίως μέσω του προγράμματος Erasmus, που συγκεντρώνει κάθε χρόνο υψηλότατο ενδιαφέρον από τους Έλληνες φοιτητές, που το βλέπουν και ως ένα βήμα, να ανοίξουν τους ορίζοντές τους.

Ειδικότερα, στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση, αναφέρεται ότι “τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών τμημάτων ή σχολών, μετά την επιτυχή παρακολούθηση προγράμματος σπουδών, το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό διδακτικών και όχι πιστωτικών μονάδων. Οι διδακτικές μονάδες ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής και εργαστηριακής διδασκαλίας εντός του μαθήματος ή της σχολής, όπως ορίζεται στο πρόγραμμα σπουδών, προσαυξημένο με τον αριθμό ωρών που αντιστοιχούν στην εκπόνηση ασκήσεων, εκθέσεων εργασιών, δοκιμιών και μελετών. Ο αριθμός των διδακτικών μονάδων που αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, ισοδυναμεί με τις πιστωτικές μονάδες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό”.

Η διαφορά μεταξύ διδακτικών και πιστωτικών μονάδων

Οι διδακτικές μονάδες εκφράζουν τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας, ανά εβδομάδα και για κάθε μάθημα. Οι πιστωτικές αναφέρονται στον φόρτο εργασίας του φοιτητή, προκειμένου να επιτύχει τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Ο φόρτος εργασίας περιλαμβάνει τις πάσης φύσεων εκπαιδευτικές συνιστώσες του μαθήματος, επομένως και τις ώρες διδασκαλίας. Είναι προφανές, ότι ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων είναι μεγαλύτερος από τις διδακτικές.
Με την αλλαγή υπάρχει κίνδυνος, καθώς το ισχύον σύστημα έχει καθιερωθεί, να μπλοκαριστούν προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών από τα ελληνικά προς τα ευρωπαϊκά ΑΕΙ και να δημιουργηθούν προβλήματα στην αναγνώριση των πτυχίων.

Πηγή:Καθημερινή

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα