Χειρόφρενο για το «super car»

Η έλλειψη χρημάτων στην αγορά και μια σειρά διαδικαστικών θεμάτων, που δεν έχουν ξεπεραστεί, «μπλοκάρουν» το ενδιαφέρον μεγάλων εταιριών και ιδιωτών για το τετράτροχο… θηρίο Korres P4

Στα «δίχτυα» της οικονομικής κρίσης και της γραφειοκρατίας φαίνεται ότι «μπλέχτηκαν» οι τροχοί του υπεραυτοκινήτου παντός εδάφους που δημιούργησε ο διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας μηχανικός Δημήτρης Κορρές. Το τετράτροχο… θηρίο Korres P4, που από τα μέσα του 2013 (όταν παρουσιάστηκε επισήμως στο Τατόι) ως σήμερα έχει αφήσει άφωνη την παγκόσμια κοινή γνώμη με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις εκπληκτικές… αναρριχητικές επιδόσεις του, δεν έχει αρχίσει ακόμα να «μουγκρίζει». Η έλλειψη ρευστού στην αγορά και μια σειρά διαδικαστικών θεμάτων, που δεν έχουν ξεπεραστεί, βάζουν φρένο σε κάθε σκέψη παραγωγής νέων οχημάτων και μπλοκάρουν το ενδιαφέρον μεγάλων εταιριών και ιδιωτών σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Μέση Ανατολή.
Το πρώτο ελληνικό super car επρόκειτο να ταξιδέψει τον περασμένο Νοέμβριο στο Λας Βέγκας για τη μεγάλη γιορτή των πρωτοποριακών «εξωτικών» αυτοκινήτων (Εκθεση SEMA – Speciality Equipment Market Association), που προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες εκπροσώπους πολυεθνικών κολοσσών, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της παραγωγής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτου, αλλά και πάμπλουτους εραστές των τεσσάρων τροχών από κάθε γωνιά του πλανήτη. Σύμφωνα όμως με τον κ. Κορρέ, μια σειρά προβλημάτων που προέκυψαν κράτησαν στο… συρτάρι το σχέδιο της εμφάνισης του ελληνικού υπεραυτοκινήτου στο μεγάλο ραντεβού των… παράξενων και πρωτοποριακών οχημάτων και τεχνολογιών.

«Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν και δεν είχαμε παρουσία στην έκθεση στο Λας Βέγκας. Εχουμε κολλήσει σε αρκετά σημεία. Η επικοινωνία μας με τις εταιρίες που έδειξαν ενδιαφέρον δεν έχει προχωρήσει όσο θα επιθυμούσαμε, ενώ και ο αρχικός σχεδιασμός μας για την παραγωγή οχημάτων έχει ανατραπεί. Συνεχίζουμε όμως την προσπάθεια και ελπίζω ότι σύντομα θα βρισκόμαστε σε καλύτερο σημείο» λέει ο αρχιτέκτονας μηχανικός στην «κυριακάτικη δημοκρατία». Αλλωστε τα… σπάνια χαρίσματά του, η καινοτομία στον σχεδιασμό του και η δυνατότητά του να σκαρφαλώνει με… άνεση και στιλ σε κακοτράχαλα βουνά και τεράστιους βράχους, αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το μέλλον.

Με κινητήρα 7.000 κυβικών εκατοστών, ισχύ 505 ίππων, τελική ταχύτητα 300 χιλιόμετρα/ώρα και υπερσύγχρονη τεχνολογία, που εκτοξεύει το κόστος κατασκευής στις 200.000-250.000 ευρώ, το Korres P4 μπορεί να συμπεριφερθεί σαν ένα υπερπολυτελές σπορ αυτοκίνητο αλλά και να καταπιεί κάθε εμπόδιο, με κύρια όπλα το σύστημα ανάρτησης, το οποίο μεγιστοποιεί τα οφέλη που προσφέρει η διαγώνια διασύνδεση των τροχών, τη δυνατότητα μηχανικής ανύψωσης και χαμηλώματος του αμαξώματος εν κινήσει, με τη χρήση ενός μοχλού στο εσωτερικό του αλλά και τη ρυθμιζόμενη σκληρότητα της ανάρτησης, με τη μεταβολή του ύψους του οχήματος.
Για τη συναρμολόγηση του πρώτου ελληνικού υπεραυτοκινήτου απαιτούνται περίπου 2.500 εξαρτήματα, που -με εξαίρεση κάποια επιμέρους στοιχεία- έχουν σχεδιαστεί από τον κ. Κορρέ και την ομάδα του. Από το 2009 (που ξεκίνησε η προσπάθεια) ως σήμερα χρειάστηκαν αμέτρητες ώρες δουλειάς, πολλά ταξίδια στο εξωτερικό με σκοπό την απόκτηση της απαραίτητης τεχνογνωσίας, ενώ η επιλογή κάθε εξαρτήματος -ακόμα και της τελευταίας βίδας (!)- έγινε με πολύ μεγάλη προσοχή. Δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) προσχέδια κατέληξαν στο καλάθι των αχρήστων, ενώ η σκληρή προετοιμασία συνεχίζεται.

Στην Πάτρα
Τον Αύγουστο του 2013, μόλις 40 ημέρες μετά την πρώτη επίσημη εμφάνισή του, στο Τατόι, το τετράτροχο… θηρίο του Δημήτρη Κορρέ υποχρέωσε εκατοντάδες κατοίκους της Πάτρας να υποκλιθούν στις εκπληκτικές δυνατότητές του ανεβαίνοντας με χαρακτηριστική ευκολία τα 193 σκαλοπάτια στον πεζόδρομο της Αγίου Νικολάου, στο κέντρο της αχαϊκής πρωτεύουσας. Το Korres P4 πήρε θέση μπροστά στην πελώρια σκάλα, ανέπτυξε ταχύτητα και έφτασε στην κορυφή μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ενώ εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η κατάβαση με τον οδηγό του υπεραυτοκινήτου να προσφέρει στο πλήθος ένα μοναδικό… σόου, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα μικρών και μεγάλων, που δεν πίστευαν στα μάτια τους!

Τόμι Μάκινεν: «Νόμιζα ότι τα είχα δει όλα»

Ενας από τους πρώτους ανθρώπους οι οποίοι κάθισαν στη θέση του οδηγού για να τεστάρουν τα όρια του ελληνικού super car, που σχεδίασε ο Δημήτρης Κορρές, ήταν ο Φινλανδός θρύλος των ράλι Τόμι Μάκινεν, που έχει κατακτήσει τέσσερις συνεχόμενες φορές τον παγκόσμιο τίτλο του WRC (World Rally Championship). Ο Μάκινεν ή αλλιώς «Τούρμπο», όπως τον αποκαλούσαν ως το τέλος της σπουδαίας καριέρας του, έπιασε το τιμόνι του Korres P4 τον Νοέμβριο του 2013, και δεν έκρυψε την έκπληξή του για τις «απίστευτες» -όπως τις χαρακτήρισε- επιδόσεις του. «Αυτό που έζησα σε εκτός δρόμου συνθήκες ήταν κάτι που δεν μπορούσα να φανταστώ. Νόμιζα ότι τα είχα δει όλα, αλλά έκανα λάθος» παραδέχθηκε ο Φινλανδός σούπερ σταρ, που δεν παρέλειψε να κάνει και τις δικές του προτάσεις στην ομάδα του κ. Κορρέ ως προς το στήσιμο του οχήματος, προκειμένου να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η οδηγική συμπεριφορά του ελληνικού υπεραυτοκινήτου.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα