«Είναι σαν να μην ανοίξαμε. Από το πρωί δεν μπήκε άνθρωπος στο μαγαζί». Η Λένα Ευθυμίου, ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείων ενδυμάτων στην αρχή της οδού Τσιμισκή, έχει αναρτήσει στη βιτρίνα την ένδειξη «Εκπτώσεις έως 50%» και περιμένει. Θέλει να πιστεύει ότι κάτι θα κινηθεί την περίοδο των εκπτώσεων, αλλά δεν έχει και ψευδαισθήσεις. «Θα βάλω τις επόμενες ημέρες ακόμη μεγαλύτερη ταμπέλα, μήπως και λειτουργήσει σαν κράχτης. Κακά τα ψέματα όμως, ο κόσμος δεν έχει χρήματα» τονίζει.
Ο Κώστας Ζήγρας διατηρεί κατάστημα οικιακών ειδών στην Προξένου Κορομηλά, έναν από τους δρόμους που καθιερώθηκαν στη συνείδηση του κόσμου ως ακριβοί, κάτι που -αν και λειτουργούσε μια χαρά τις καλές εποχές- σήμερα το πληρώνει. «Το λάθος είναι ότι οι εκπτώσεις δεν ξεκίνησαν μέσα στις γιορτές ή έστω αμέσως μετά» τονίζει μιλώντας στη «δημοκρατία» ο κ. Ζήγρας, εξηγώντας ότι οι δύο εβδομάδες που μεσολάβησαν ήταν κάτι περισσότερο από νεκρές. «Οι προσφορές είναι συνεχείς. Το μόνο που αλλάζει τώρα είναι ότι μπαίνει η λέξη “εκπτώσεις” στο τζάμι και ίσως αλλάζει λίγο η ψυχολογία του καταναλωτή». Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι ακόμη νωρίς για να φανεί αν θα υπάρξει κίνηση στις εκπτώσεις, καθώς για την ώρα ο κόσμος κάνει διερευνητικές βόλτες.
Η Βαρβάρα και η Κική Αποστολίδου, μαμά και κόρη, βγήκαν αγκαζέ στην αγορά την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων για να τσεκάρουν τις τιμές και να κάνουν έρευνα αγοράς. Τις πετύχαμε μπροστά σε ένα κατάστημα υποδημάτων να κοιτούν και να υπολογίζουν. «Περιμέναμε τις εκπτώσεις για να ενδιαφερθούμε να ψωνίσουμε. Οι τιμές είναι καλές. Για την ώρα κάνουμε τη βόλτα μας και, αν υπάρξει κάτι που θεωρήσουμε συμφέρον, θα το σκεφτούμε. Τα πράγματα είναι δύσκολα» σημειώνουν στη «δημοκρατία», εκτιμώντας ότι ο κόσμος φέτος θα ψωνίσει σαφώς λιγότερο από άλλες χρονιές.
Η κ. Γεωργία είναι συνταξιούχος και ο γιος της είναι άνεργος. Ούτε που σκέφτεται να ψωνίσει στις εκπτώσεις. «Οσο φτηνά και να είναι, παιδί μου, αν δεν υπάρχουν χρήματα πώς να κινηθείς;» αναρωτιέται.
Η κίνηση ήταν από το πρωί παγωμένη, με το κλίμα να ζεσταίνεται περισσότερο κατά τις απογευματινές ώρες, κυρίως στα καταστήματα γνωστών αλυσίδων νεανικών ενδυμάτων, που είχαν ρίξει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις τιμές.
«Ελπίζουμε μέχρι το Σάββατο να υπάρξει μια δυναμική. Η πρεμιέρα πάντως ήταν παγωμένη. Ποιος να ενδιαφερθεί, όταν οι περισσότεροι είναι άνεργοι και οι υπόλοιποι έχουν δει τα εισοδήματά τους να μειώνονται;» τονίζει ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, ο οποίος αναφέρει χαρακτηριστικά ότι στο τέλος οι έμποροι θα φτάσουν να δίνουν τα προϊόντα δωρεάν και δεν θα τα παίρνει κανείς.
Μαρία Μαθιοπούλου