Αγκαλιά με την τηλεόραση βρέθηκαν και πέρυσι οι τηλεθεατές, αναδεικνύοντας για μία ακόμη χρονιά τη μικρή οθόνη ως το βασικότερο μέσο ψυχαγωγίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, που περιλαμβάνονται στο «TV Yearbook 2011-12» για τη συγκεκριμένη περίοδο, το κοινό πέρασε και φέτος πολύ μεγάλο μέρος του χρόνου του μπροστά στην τηλεόραση.
Οι Ελληνες, και κυρίως οι άνθρωποι μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, εξακολουθούν να βρίσκονται ατέλειωτες ώρες «καρφωμένοι» στο «γυαλί». Απ’ ό,τι φαίνεται, η οικονομική κρίση συνεχίζει να καθηλώνει όλο και περισσότερους πολίτες στους καναπέδες των σπιτιών τους, καθώς τα σκληρά μέτρα δεν αφήνουν περιθώρια κι εναλλακτικές επιλογές. Ετσι λοιπόν, πέρυσι κατά μέσο όρο οι τηλεθεατές παρακολουθούσαν τηλεοπτικά προγράμματα σχεδόν τεσσερισήμισι ώρες ημερησίως (266 λεπτά). Πρώτες στη λίστα βρίσκονται και με διαφορά οι γυναίκες άνω των 65 ετών, με επτά περίπου ώρες θέασης ημερησίως. Αμέσως μετά, την καλύτερη συντροφιά στην τηλεόραση βρήκαν οι άνδρες συνομήλικοί τους με έξι ώρες και 18 λεπτά κι ακολουθούν τα άτομα άνω των 15 ετών με χαμηλή μόρφωση με έξι ώρες και 15 λεπτά. Οι γυναίκες 45-64 ετών βλέπουν τηλεόραση ημερησίως πέντε ώρες και 10 λεπτά και οι άνδρες της αντίστοιχης κατηγορίας τέσσερις ώρες κι επτά λεπτά.
Σε σχέση με την σεζόν 2010-2011, παρατηρείται μια πολύ μικρή μείωση ημερήσιας θέασης κατά μέσο όρο, της τάξεως των επτά λεπτών, γεγονός που οφείλεται στις συνεχείς επαναλήψεις και στην έλλειψη τηλεοπτικού προϊόντος.
Οσο για τα προγράμματα που καθήλωσαν τους τηλεθεατές και μονοπώλησαν το ενδιαφέρον τους τη σεζόν 2011-2012; Ελληνικές σειρές και δη κωμικές, ψυχαγωγία, αθλητικά και πολιτική. Πρώτη στο βάθρο έρχεται η σειρά του Mega «Η ζωή της άλλης», την οποία παρακολούθησαν 3.077.000 τηλεθεατές. Στη δεύτερη θέση ανέβηκαν οι «Βασιλιάδες» του ίδιου καναλιού, που την είδαν 2.664.000 τηλεθεατές. Ακολουθούν το «Αλ τσαντίρι νιουζ» του Alpha με κοινό 2.569.000 και ο αγώνας «Γερμανία – Ελλάδα» στο Euro 2012,0 τον οποίο μετέδωσε η ΕΤ1 και παρακολούθησαν 2.513.000 άτομα. Την πεντάδα συμπληρώνει το έκτακτο δελτίο ειδήσεων του Mega με αφορμή τις δηλώσεις Βενιζέλου για την τηλεδιάσκεψη του Eurogroup στις 15 Φεβρουαρίου 2012. Στις επόμενες πέντε θέσεις με την υψηλότερη τηλεθέαση βρίσκονται κατά σειρά το σίριαλ «Πίσω στο σπίτι» (Mega), ο τελικός της Γιουροβίζιον (ΝΕΤ) και τα προγράμματα «Με λένε Βαγγέλη», «Μaster chef junior» και «Κλινική περίπτωση» (Mega).
Κωνσταντίνα Γαρνέλη