Δέος για τη μούσα του Νουρέγιεφ!

«Οσο χειρότερα ρούχα φοράει τόσο καλύτερα χορεύει», «οι κινήσεις και τα βήματά της μοιάζουν θεϊκά». Αυτές και δεκάδες άλλες παρόμοιες εγκωμιαστικές κριτικές κατέκλυσαν τον βρετανικό Τύπο μετά την εμφάνιση της μούσας του Νουρέγιεφ, Σιλβί Γκιλέμ, στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα.

Βέβαια, όσοι γνωρίζουν πώς κινείται στη σκηνή η κορυφαία χορεύτρια δεν πρέπει να εκπλήσσονται από τα μεγαλόσχημα λόγια. Οι κριτικές όμως αυτές ήταν ενδεικτικές για το τι πρόκειται να παρακολουθήσει το ελληνικό κοινό στις 19 και 20 Ιουλίου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Το χορευτικό ρεσιτάλ με τρεις ολοκαίνουργιες χορογραφίες που επιμελήθηκαν για εκείνη -και εμπνεύστηκαν από εκείνη- οι εξίσου κορυφαίοι Ουίλιαμ Φορσάιθ, Ματς Εκ και Γίρζι Κίλιαν παρουσιάζεται στην Αθήνα και, όπως όλα δείχνουν από τη μέχρι τώρα πορεία του στο εξωτερικό, αποτελεί μια άρτια, χωρίς ψεγάδια, παραγωγή.

Η 46χρονη πρώην μπαλαρίνα, που εδώ και πολλά χρόνια έχει κρεμάσει τις …πουέντ της και ασχολείται με τον σύγχρονο χορό, έχει καταφέρει να θεωρείται μία από τις καλύτερες χορεύτριες του πλανήτη. Σίγουρα σε αυτό συνέβαλε η χορευτική της επιμονή και η εμμονή στη λεπτομέρεια, χαρακτηριστικά που την έκαναν να ξεχωρίσει και να κατακτήσει μια θέση ανάμεσα στα ιερά τέρατα του χορού. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ ήταν εκείνος που την εντόπισε στις τάξεις του μπαλέτου της φημισμένης Οπερας του Παρισιού όταν ακόμη ήταν έφηβη. Συνεργάστηκαν για περίπου δέκα χρόνια -γι’ αυτήν άλλωστε ο Νουρέγιεφ είχε πει ότι θα ήταν η μοναδική γυναίκα την οποία θα μπορούσε ποτέ να παντρευτεί (!)-, για να τον εγκαταλείψει τελικά -επαγγελματικά-, όταν αποφασίζει να απλώσει τα φτερά της και να δοκιμάσει την τύχη της στο περίφημο Royal Ballet του Λονδίνου. Εκεί ήταν που της κόλλησε το ψευδώνυμο «Η δεσποινίς όχι», κάνοντάς την ευρέως γνωστή για τις ιδιοτροπίες της. «Η καριέρα μας είναι μικρή. Δεν μπορώ να κάνω πράγματα για τα οποία δεν αισθάνομαι καλά» είχε πει σε παλιότερη συνέντευξή της η χορεύτρια.

Ως επισφράγιση των δεινών χορευτικών της ικανοτήτων ήρθε η απονομή του βραβείου Nijinsky το 2001, με το οποίο ανακηρύχθηκε η καλύτερη μπαλαρίνα του κόσμου. Ακολούθησαν μερικές ακόμη παραστάσεις, ώσπου το 2006 εγκαταλείπει τα φουρό και τα ολόσωμα κορμάκια προκειμένου να αφιερωθεί εξ ολοκλήρου στον σύγχρονο χορό.

Στο νέο της χορευτικό ρεσιτάλ, που σε περίπου μία εβδομάδα θα απολαύσουμε κι εμείς, η Γκιλέμ χορεύει για τους Ιάπωνες. Η παράσταση με τίτλο «6.000 μίλια μακριά» είναι αφιερωμένη στον «χτυπημένο» από το τσουνάμι ιαπωνικό λαό, στον οποίο άλλωστε η ίδια έχει πολλάκις παρουσιάσει τις χορευτικές τις πιρουέτες.

Info: Στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στις 19 και 20 Ιουλίου. Ωρα έναρξης: 21.00.

Γιώτα Βαζούρα

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα