Το blockbuster της εβδομάδας μπορεί να είναι το πολυδιαφημισμένο «Transformers 3», οι ταινίες όμως που ξεχωρίζουν είναι άλλες. Ο αιώνιος πόλεμος των ρομπότ με τους ανθρώπους -ακόμη και στην τρισδιάστατη εκδοχή- ίσως εντυπωσιάσει εκ πρώτης, σίγουρα όμως όχι τους απαιτητικούς σινεφίλ. Εκείνοι, όπως όλα δείχνουν, θα προτιμήσουν να στρέψουν την προσοχή τους τόσο στην πολλών αστέρων «Λεωφόρο της Δύσης» του 1950 όσο και στη σούπερ γιαγιά της ταινίας «Το χρίσμα», αλλά και την πιο ανάλαφρη «Περίπτωση Λάρι Κράουν» που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Τομ Χανκς.
H περίπτωση Λάρι Κράουν
Οι βραβευμένοι με Οσκαρ Τομ Χανκς και Τζούλια Ρόμπερτς ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους – μετά την ταινία «Charlie Wilsonʼs War». Ο Τομ Χανκς κάθεται επίσης στην καρέκλα του σκηνοθέτη, ενώ συνυπογράφει το σενάριο με τη Νία Βαρντάλος. To στόρι θέλει τον Λάρι Κράουν να απολύεται ανεξήγητα από τη θέση του ως υπάλληλος καταστήματος και να συνειδητοποιεί ότι ήρθε η ώρα για κάποια σημαντική αλλαγή στη ζωή του. Πνιγμένος στα χρέη και χωρίς προσανατολισμό, επιστρέφει στα θρανία, πηγαίνοντας ξανά στο πανεπιστήμιο. Εκεί θα κάνει παρέα με μια ομάδα φοιτητών που οδηγούν βέσπες, ενώ θα νιώσει μια ξεχωριστή έλξη για την καθηγήτριά του. Η ταινία αναφέρεται με γλυκό και συνάμα αστείο τρόπο στις μικρές εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η ζωή. Του Τομ Χανκς, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τους Τζούλια Ρόμπερτς, Ταράτζι Π. Χένσον, Νία Βαρντάλος.
Transformers 3: Dark of the Μoon
Το τρίτο φιλμ από τον ειδήμονα του είδους και βιρτουόζο των ταινιών «Αρμαγεδδών» και «Περλ Χάρμπορ», Μάικλ Μπέι, με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και πάλι στην παραγωγή, τον Σάια Λα Μπεφ σε εκρηκτικά κέφια στον ρόλο του πρωταγωνιστή και τους Τζον Μάλκοβιτς, Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, Πάτρικ Ντέμπσι και την πανέμορφη Ρόζι Χάντινγκτον Ουάιτλι (το νέο αίμα του Χόλιγουντ που ξεκίνησε από το μόντελινγκ) να ενδυναμώνουν ακόμα περισσότερο το καστ. Με ακόμα πιο επικές σκηνές δράσης σε Μόσχα, Αφρική και Κίνα, μπόλικες δόσεις χιούμορ και τη φαντασμαγορική 3D τεχνολογία να υπηρετεί πλήρως το ταλέντο και τη μαεστρία του σκηνοθέτη.
Η λεωφόρος της δύσης (1950)
Το 1951 απέσπασε 3 βραβεία Οσκαρ (από τις 11 κατηγορίες όπου ήταν υποψήφια) για Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική, Σενάριο και Καλλιτεχνική διεύθυνση.
Η Νόρμα (Γκλόρια Σβάνσον) είναι μια ξεπεσμένη σταρ του βωβού κινηματογράφου που ζει με τον Mαξ (Ερικ φον Στροχάιμ), πρώην σκηνοθέτη και άνδρα της στη Λεωφόρο της Δύσης γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’50. Ενώ ονειρεύεται την επιστροφή της στην οθόνη, συναντά τον Τζο (Γουίλιαμ Χολντεν), έναν ασήμαντο σεναριογράφο που, κυνηγημένος από τους πιστωτές του, βρίσκει καταφύγιο στην έπαυλή της υποσχόμενος να τη βοηθήσει να κάνει ένα δυναμικό comeback στο σινεμά. Αμέσως αναπτύσσεται μεταξύ τους μια σχέση εξάρτησης και πάθους. Οταν ο Τζο θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί μια νεότερη κοπέλα, η Νόρμα παρασύρεται από το ερωτικό της πάθος, χάνει τελείως τη λογική της και αρχίζει τις σκηνές ζηλοτυπίας με έντονες συναισθηματικές εκρήξεις. Με τον καιρό ο Τζο αρχίζει να νιώθει φυλακισμένος, όμως εκείνη δεν θα τον αφήσει να την εγκαταλείψει έτσι εύκολα… Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μπίλι Γουάιλντερ.
Το χρίσμα
Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο ο μεταφραστής «βάφτισε» την ταινία «Αnimal Κingdom» («Ζωικό βασίλειο») «Χρίσμα». Οπως και να έχει, το φιλμ που απέσπασε την ύψιστη διάκριση στο Φεστιβάλ Sundance μας καλωσορίζει στον υπόκοσμο της Μελβούρνης, όπου εντείνονται οι σχέσεις ανάμεσα στους επικίνδυνους εγκληματίες και της εξίσου επικίνδυνης αστυνομικής δύναμης. Ο ένοπλος ληστής Πόουπ Κόντι (Μπεν Μέντελσον) βρίσκεται υπό διωγμό από μια συμμορία ανορθόδοξων ντετέκτιβ που τον θέλουν νεκρό. Ο συνέταιρος και καλύτερος φίλος του Μπάρι «Μπαζ» Μπράουν (Τζόελ Ετζερτον) θέλει να απεμπλακεί από όλα αυτά. Ο νεότερος αδελφός του Πόουπ, Κρεγκ Κόντι (Σάλιβαν Στάπλετον), εν τω μεταξύ, κάνει μια περιουσία πουλώντας παράνομες ουσίες -η πραγματική πηγή εσόδων της εγκληματικής αδελφότητας-, ενώ ο μικρότερος αδελφός, Ντάρεν (Λουκ Φορντ), περιηγείται αφελώς σε αυτόν τον κόσμο – τον μόνο που γνώρισε ποτέ αυτή η οικογένεια. Εκεί, λοιπόν, καταφθάνει ο ανιψιός τους, Τζόσουα «Τζ» Κόντι (Τζέιμς Φρέσβιλ). Μετά τον θάνατο της μητέρας του, έρχεται να ζήσει με αυτήν την παράξενη οικογένεια υπό το ακούραστο βλέμμα της γιαγιάς του και μητέρας των αδερφών Κόντι, Σμερφ (Τζάκι Γουίβερ), η οποία -σημειωτέον- ήταν υποψήφια για Οσκαρ Β’ Γυναικείου ρόλου. Σκηνοθετεί ο Ντέιβιντ Μισό.