Χωρίς να υπολογίσουν τις σοβαρές ενστάσεις του σωματείου των εργαζομένων για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, η διοίκηση του ΗΣΑΠ και το υπουργείο Μεταφορών παραδίδουν άρον άρον στην κυκλοφορία ολόκληρη τη γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Οπως ανακοινώθηκε από τον οργανισμό, από την Τρίτη 7 Ιουνίου ολόκληρη η γραμμή του σιδηροδρόμου, δηλαδή από Πειραιά μέχρι Κηφισιά, παραδίδεται στην κυκλοφορία, με μετεπιβίβαση των επιβατών μέσω της κεντρικής αποβάθρας του σταθμού Ομόνοια.
Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Νίκος Σιαπάτης καταγγέλλει ότι τίθενται ζητήματα ασφάλειας του επιβατικού κοινού καθώς, όπως σημειώνει, οι τεχνικές υπηρεσίες του ΗΣΑΠ δεν έχουν δώσει το πράσινο φως για να λειτουργήσει το τμήμα Μοναστηράκι – Αττική. Ακόμη επισημαίνει ότι για το συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρόμου θα χρησιμοποιούνται μόλις τέσσερα τρένα και το δρομολόγιο θα εκτελείται κάθε 12 λεπτά, ενώ στο κομμάτι Ομόνοια – Κηφισιά η μετακίνηση θα γίνεται συχνότερα, με 12 τρένα. Ετσι, η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού θα είναι τεράστια, λόγω του συνωστισμού που θα δημιουργείται.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι ζητούν από τη διοίκηση να αναστείλει την εφαρμογή της απόφασης έως ότου λήξει η δικαστική διαμάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ της εταιρίας και πολιτών της Αθήνας για τα έργα ανακαίνισης της γραμμής. Αν και έχει ολοκληρωθεί το έργο στη σήραγγα Μοναστηράκι – Αττική, δεν μπορεί να αποδοθεί στο επιβατικό κοινό, ύστερα από την εντολή διακοπής εργασιών που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έπειτα από από προσφυγή πολιτών κατά της εκτέλεσης εργασιών προσωρινής κατάχωσης του «Βωμού των δώδεκα θεών του Ελέους» στο Θησείο. Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων θα γίνει στις 2 Αυγούστου 2011. Οπως εξηγεί ο κ. Σιαπάτης, αν η απόφαση είναι καταδικαστική για τον ΗΣΑΠ, θα πρέπει να γίνει εκ νέου χάραξη της γραμμής.
Νεκταρία Σταμούλη